OSB-gulv - hvilken lak?

Hej folkens, 

Jeg har lagt et gulv af OSB-plader i mit sommerhus og skal nu have det behandlet. Jeg fikser alle samlinger og skruehuller med en blanding af lim og savsmuld og sliber let (udelukkende på de steder efterfølgende) , så det er der styr på - jeg kommer IKKE til at slibe hele gulvet, for så går der noget af idéen med OSB-pladerne

Nu skal gulvet (altså OSB-pladerne) så behandles, og her kommer jeg lidt i tvivl om fremgangsmåden. Jeg vil gerne have et så glat/jævnt gulv som muligt - a la et helt almindeligt lakeret trægulv - og det har OSB-plader jo som udgangspunkt ikke. Så derfor er planen at lakere det hele i flere omgange, fordi med et tykt lag lak udlignes ujævnhederne i OSB-pladerne. Enig?

Spørgsmål to er så, hvilken lak I vil anbefale? Det bedste ville jo nok være skibslak, men det er for dyrt, for jeg har 80 kvm gulv, der skal lakeres. Så hvad er alternativet? Det skal være en lak, der kan holde til at blive gået på med udendørs fodtøj, idet der er tale om et sommerhus.

Spørgsmål tre er, om I ville grunde OSB-pladerne først - altså inden de skal lakeres?

Takker for hjælpen - og god jul!

 

Hej folkens,  Jeg har lagt et gulv af OSB-plader... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Huset er solgt, så det har jeg desværre ikke mulighed for. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis