Nyt fra LDS: Ekspertlisten.dk

Jeg er glad for endelig at kunne lancere betaversionen af et nyt "søster-site" til LDS: Ekspertlisten.dk

Ekspertlisten samler ALLE håndværkere i Danmark og laver automatisk baggrundstjek på hver eneste firma: Er firmaet medlem af de relevante garantiordninger, er autorisationerne i orden, er firmaet ved at gå konkurs osv. Alle oplysninger hentes automatisk fra en række forskellige kilder og bliver opdateret løbende. 

Udover de faktuelle oplysninger, kan man skrive bedømmelser af en håndværker og lægge billeder ind af arbejdet. På den måde kan vi hjælpe hinanden til at finde de gode håndværkere!

Mit håb er, at vi sammen kan bygge en liste op af gode håndværkere. På den måde kan vi udnytte vores stærke LDS-fælleskab, så det er nemmere at ramme rigtigt når man (en sjælden gang ) ikke kan lave alting selv.

klik gerne ind og bedøm de håndværkere I kender. Fortæl mig også gerne hvad du synes, enten som svar her eller ved at klikke på "Feedback"-knappen på ekspertlisten.dk

 


Mvh. AllanE
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til alle jer håndværkere: Tilmeld dig som håndværker med det samme og fortæl hvilket firma du er fra. Som håndværker kan man rette kontaktinfo, logo mm. på firmaet og dermed gøre firmaprofilen mere indbydende. Det er gratis!

Mvh. AllanE

Så har jeg også tilmeldt mig (det er jo nemt, når man kan oprette sig via denne sides oplysninger), og skrevet de første bedømmelser af to firmaer som jeg har haft kontakt med. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for det, begge to!

Og Henrik: Godt med bedømmelser fra en garvet LDS'er

Mvh. AllanE
Super tiltag - men lige et kildent spørgsmål, hvordan kan man se om en håndværker er på vej ud i en konkurs, for det tror jeg rigtig mange tidligere "kunder" der har mistet deres penge i konkursramte firmaer kunne havde haft god gavn af. :-)
Annonce
Tak, Frank. Lige nu tjekker systemet automatisk om myndighederne har registreret noget vedr. konkurs. En konkursbegæring kan indgives af et firma selv eller af en kreditor (dvs. nogen som firmaet skylder penge) og vil kunne findes i CVR-registreret, når den "starter". Behandlingen af en konkurssag kan tage lang tid og selvom firmaejeren burde standse aktiviterne, findes der desværre eksempler hvor man arbejder videre. I de tilfælde er det rart som kunde at have informationen, så man ikke bruger tid på dem og vigtigere: ikke betaler noget forud.

Så snart CVR registrerer en konkurssag, vil det automatisk blive vist på firmaet på Ekspertlisten.dk i form af et rødt flag og en advarselstekst.

Jeg overvejer, om vi skal have økonomiske nøgletal med, men det kan være svært at tolke rigtigt på dem. Det skal jo være fair for alle parter. Men målet er, at lave en "tidlig advarsel" som vises, hvis regnskabstallene er tilpas grelle.

Mvh. AllanE
Det var lige præcis de firmaejere der burde havde standse aktiviteterne, men som netop fortsætter på pumperne selv om banken har smækket kreditkassen i - jeg havde i tankerne. Ofte til endnu større skade for kunder og kreditorer end dem der rettidigt bliver behandlet som en konkurssag.
Det var derfor jeg lige i et svagt øjeblik troede man havde fundet en metode til netop at få fokus på den slags - så de kunne frasorteres. ;-)

Beta-perioden overstået og Ekspertlisten.dk er nu endelig i luften. Der har været rigtig god respons indtil videre og der er kommet rigtig meget god feedback om alt fra forslag til forbedringer og fejl - TAK for det! Bliv bare ved med at komme med kommentarer (her eller direkte til mig)

Lad mig opfordre til at gå ind og bedømme de håndværkere, som du har brugt. På den måde får vi bygget en LDS-liste af håndværkere op, så vi kan hjælpe hinanden med at finde den rigtige, når vi ikke kan (eller må) lave det selv.

Inden længe udvider vi LDS, så der bliver vist en liste af LDS-bedømmelser her også.

Det er nemt at kommer i gang med dit LDS-login her.


Mvh. AllanE
Hvordan undgår man at det ikke blir en gang mudderkast mellem kunde og firma? For deres altid 2 sider Af en sag, og er jo ikke altid den opfattelse som kunden har af forløbet er den der er mest retvisende, firmaet har som regel også en version af sagen - og de stemmer gerne ikke overens når der er uoverensstemmelser
Rigtig godt spørgsmål, for det er problemet mange steder. Det skal være en god balance af "ingen censur" og fairness - som vi kender det i LDS-forummet. Siden er lavet for at gøre det nemmere for LDS'erne, men ikke for at hænge firmaer uberettiget ud.

Ligesom her i forummet er ordet frit, men det er ikke tilladt usagligt at svine et firma til. Men kommer man med en god og seriøs beskrivelse af et forløb, som man har været utilfreds med, evt. sammen med nogle billeder, så er det fint.

Firmaer kan gratis deltage og besvare bedømmelser med deres side af sagen. Det er koster ikke noget for en firmaejer at tilmelde sig. Jeg mener, at det er misforstået, når firmaer som Trustpilot og andre kræver betaling for at firmaet kan forsvare sig. Det er IKKE i forbrugernes interesse! Det er derimod i alles interesse, at høre begge sider.

Vi har valgt, at et firma kan besvare en bedømmelse, men at diskussionen stopper der. Dvs. det er ikke en lang tråd af dialog, som i forummet.

Men det er et følsomt område og jeg vil MEGET gerne høre jeres meninger om det.

Mvh. AllanE
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis