Pudsning af kældervæg

Hej LDS'er,

Ved godt at der findes nogle tråde omkring emnet. Men det drejer sig menst om fugtig kælder.

Vi har en lille kælder på 8 kvm ca. hvor jeg har banket pudset ned, da det meste sad løst. Jeg vil nu gerne pudse det op igen, gerne så man kan ane murstenen inde bagved ... Hedder vel vandskuring? Mit spørgsmål gør så på hvilke pudsemørtel jeg skal bruge. Jeg vil gerne udgå at skulle bruge alt for mange forskellige. Kan det lade sig gøre bare at bruge en og så male med en diffusions åben maling ovenpå? I så fald hvilken pudsemørtel?

Tak for hjælpen!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det hedder at vandsure. Tidligere indlæg som du selv skriver om beskriver da fint hvad du vil lave. Slut af med Maxim / Cempexo mur maling 100% diffusionsåbent og 100% uorganisk, koster ikke en skid.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der skal bruges vandskurings mørtel. Det købes i tør form så der blot skal tilsættes vand. Det skal være noget tyndt. Så trækkes det på med et pudsebræt, og derefter køres det over i cirklende bevægelser med et mindre pudsebræt med skumgummi på( filse eller vandskuringsbræt) Efterfølgende males som beskrevet af PeterR

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også