Tilbygning af loft/hyggested i lokale

Hej!

Jeg har et specielt project i tankerne. Jeg har lejet mig et lokale til musik brug, som jeg ønsker at udnytte til fulde. Det drejer sig om et 22kvm lokale med højt til loften, cirka 4-4,3 meter. Da jeg døjer med echo/genlyd pågrund af stort friplads, tænkte jeg på at få bygget et loft som jeg kan bruge som et hyggested til sofa, tv, Playstation og sådan lidt ovenpå mit musik studio. Mit spørgsmål er bare, hvad for noget materiale skal man bruge hvis det skal holde uden at bras sammen. Nu tænker jeg gulvet? - det skal siges at det skal gennem en dør, så det bliver nok noget jeg skal sammensætte i rummet.

Glæder mig til at høre fra nogen af jer! :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der mangler lidt info.
Har du mulighed for at ligge nogle billeder ind af lokalet.?
Skal der et etagedæk igennem hele Lokalet? Eventuelt en tegning med nogle ideer?
Lokalets størrelse/mål.
Placering af lokalet? Etage? andet?
Hvad består væggene af, af materiale? ydervægge og indervægge?

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Velkommen på LDS
Mere info som Martin skriver hvis man skal gå i detaljer. Men generelt ville jeg lave et bjælkelag, med gulvplader over og et loft under. Og der kan godt komme 4-5 m bjælker igennem en dør. Så skal du jo også kunne komme derop, så der må blive plads til en trappe / stige.
Ang. lyd Så er det ikke lofthøjden der er det store problem, det er de hårde overflader. Når du har hårde og lige flader på  gulv, vægge og lofter giver det en uønsket genklang. Der skal noget diffus på flere af fladerne. Gulvtæpper på gulvene, Troldtek eller rockfon på alle lofter og måske også samme materiale på vægge, når nu det er et musik studie.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis