Valg af induktionskogeplade?

Hejsa

Jeg står i et dilemma omkring valg af induktionskogeplade, og derfor havde jeg håbet på at i kunne hjælpe mig :-)
Valget står mellem disse tre:

1) http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/kogeplade/MDIHOB13N/matsui-induktionskogeplade-mdihob13n

2) https://www.vidaxl.dk/p/50029/induktionsplade-ci-3029-4-zoner?gclid=CImcn-zf7ckCFSTecgodchMLVg

3) http://www.skiftselv.dk/bord-kogeplader/caso-vario-power-3400-classic/?utm_source=PriceRunner-Husholdning-Husholdning%3EEl-husholdning%3EBordKogeplader&utm_medium=cpc&utm_campaign=produkt

 
Hvilken er den bedste?


God Jul :-)


Venlige hilsner

Adam 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du klar over at der helt forskellige produkter du henviser til?
(Den fra vidaxl er fuld størrelse, hvor de andre er halv så store? Til gengæld kan de små køre på 1 fase)

Jeg ville vælge ingen af disse til daglig brug.
- Jeg har brug for 4,5 - 5 kW under en gryde.
- Touch betjening - noget jeg aldrig vil kunne forstå?

Det der Vidaxl er lidt uldent: De nævner ikke fabrikanten og vidaXL Europe B.V. har adresse:
Smakterweg 112, 5804AM Venray, Holland - held og lykke når der går noget galt i garantiperioden.

Hvis du er ud efter lavpris så tjek om der i det mindste er et CE mærke (og ikke kun CE = China Export).

Hvis du har pladsen så helt klart en med 4 kogezoner.

Den du linker til er sikkert udmærket - men der findes et utal omkring det prisleje hvis du søger på Pricerunner - jeg ville nok vælge Voss eller Electrolux - men det er lidt religion :-)

Nok fordi jeg selv har en Voss, som nu er 12 år gammel og still going strong.

Også god jul til dig :-)

EDIT : Til Mjølner - alle kogesektioner af den type har i dag touchbetjening :-)

Selv min 12 år gamle Voss har det.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej igen venner

Tusind tak for jeres svar

Mjølner: Det er en fejl. Jeg mente selvfølgelig følgende: https://www.vidaxl.dk/p/50096/induktionsplade-ci-2029-2-zoner

Eisoe: Jeg har en ungdomsbolig med 40A fordelt på 4 faser, men er sat sammen til to og to - altså når man trykker ned på kontakten bliver to adgangen trukket samtidigt, hvis du kan føle mig?

Derfor har jeg ikke plads eller en sikring til 4 zoner, og jeg bor alene i et værelses lejlighed.

Er Matsui fint nok til den pris? Eller skal jeg finde en anden? For jeg kan ikke finde Voss eller Electrolux med to zoner til en fair pris.

Mvh Adam :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Voss og electrolux er ikke noget specielt værd.... Min gamle holdt kun otte år og de havde skiftet størrelse da jeg skulle skifte.... Og min var nedfældet plant i en granit plade.....

Mener ivrigt at stortest alle europæiske induktionsplader kommer fra samme producent.... Og så bestykkes lokalt m styring osv.

Sjovt nok får man en bordudgave med en eller to induktionszoner for få hundrede kroner i ethvert supermarked i Kina.....
Så de burde være meget billigere....


Mvh Njord

MVH Njord

For lige at få termerne på plads :

Du har ikke 4 faser - det findes ikke :-) - du har 3 faser og nul.

Og 40 A har du sikkert heller ikke - det er nok HPFI-relæet du har set på - der står sikkert 40A.

Du har nok 2 grupper med fase og nul i hver - altså 2-polede grupper på 230V - og det kan rigtigt nok ikke trække 4 kogezoner.

Hvilken du skal vælge ved jeg ikke - men den til kr. 999,- er jo ikke en herregård - så helt galt kan det ikke gå.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce

Du har med sikkerhed ikke 4 faser og 40A. Er det noget du har set på HPIF-relæet?
Start med at finde ud af, hvad du har til rådighed af strøm. De plader du kigger på, kræver 16A sikring.

Den sidste plade i dit første indlæg er fritstående, mens de andre er til indbygning.

Tak for det hjælpsome svar Eisoe :-)

Der står at Masui kogepladen kræver mindst en sikring på 15 A. Vil det sige at min sikring kan klare det eller? For lige pt anvender jeg en dobbelt kogeplade fra Melissa, men den er virkelig langsom til at varme maden op. Derfor vil jeg investere i noget bedre
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som sagt er du nødt til at finde ud af, hvilken sikring du har. Det kan vi jo ikke gætte.
Prøv at tage et billede af din sikrings arrangement, det kan måske fremme vores forståelse af dine muligheder. I stedet for at bruge >skriv et svar< skal du vælge >åbn editor< så er der en knap til at indsætte billeder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er virkelig pænt af jer at svare. Da jeg ikke er hjemme før i morgen, lover jeg at tage et billede og sende i morgen. Jeg håber og ser frem til jeres svar :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis