Fjerne mahogni-olie fra vindueglas

Hej

Vi har i sommers givet vores maghoni-vinduer olie. Vi er kommet til at sprøjte stint af olien på vindueglasset flere steder. Hvordan får vi det nemmet fjernet fra glasset?

Hilsen

Ml14

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS.

Kender ikke hvad denne olie består af, er der ingen oplysninger om F.eks. fortynding af denne?

Ville nok i 1. omgang prøve med sprit, og der efter lidt skrappere sager som fortynder.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Næsten alt kan tages af glasset med en vindues skraber, kaldes også sikkerheds skraber. Det er i princippet et håndtag med et skarpt blad sat i, de kan købes til 50 -100 kr med blade.
Når man maler med linoliemaling, skal man male ud på glasset og så efter nogle dage køre med en skraber der har kniven 2 mm inde fra kanten. Så er glaslisten også lukket tæt og malingen står knivskarp tilbage.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrabere til glaskeramiske plader er fine til formålet, men bedst med et nyt skæreblad...

 


Vi prøver igen, i morgen --

Skraberen er rigtig god, men der vil nu stadig være en skjold på glasset efter skraberen har været der.
Den kan fjernes med renset benzin eller evt rensecreme til kogeplader med glasplade, hvis ikke almindelig vinduesrens kan klare det.

Kan kun tilslutte mig skraberen, men erfaringen herfra er, at man skal putte vand tilsat sulfo på vinduet først og så skrabe i det - så undgår man at ridse vinduet. Når olien er løsnet, kan vinduet vaskes over med en vinduesblanding som denne, og så er alt perfekt igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også