Ny dampspærre

Hej,

Jeg skal skifte gamle listelofter til nye gipslofter i gammelt hus fra '76. 

Den gamle dampspærre af folie sidder på undersiden af spærrene, derunder forskalningsbrædder og så listeloftet.Jeg vil gerne lægge ny dampspærre op og efterfølgende sætte 45x45 regler op. Få min elektrikker til at lave ny loftinstallation. Lægge en 50 mm isolering og lukke med gips plader.

Må jeg lave ny dampspærre under forskalningsbrædderne ?

Der vil være små 20mm luft mellem de 2 dampspærre. Men vil gerne undgå at få den gamle isolering ned i hovedet. P.S. der er 200mm isolering på loftet.


Mvh Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare lave huller i den gamle dampspærre, så er der ingen problem.
Jeg tror ikke du får den gamle isolering ned i hovedet. Den er sikkert sat op med ståltråd - går ud fra det er "alufolie" som dampspærre. Jeg ville tage listelofterne ned sammen med nuværende dampspærre (tag eventuelt lidt ned af gangen og skyd ståltråd fast med klammer hvis isolering ikke er holdt på plads af det allerede (mener det er min 3 millimeter tykt ståltråd reglerne siger idag). Efter det nye el er trukket smider du en ny dampspærrefolie op mod spærrene, fug langs kanterne og rundt omkring gennembrydninger fra loftdåser etc., 22x100 høvlet forskalling under spærrene c/c 30. Og herefter op med gipspladerne - gerne 2 lag. Husk at du også har mulighed for at rette det gamle loft op. Så er du ihvertfald sikker på der ikke komme problemer med den gamle dampspærre. Du er sikker på at det bliver så tæt som det nu kan i et hus fra den tid.
Jeg tror ikke du får den gamle isolering ned i hovedet. Den er sikkert sat op med ståltråd - går ud fra det er "alufolie" som dampspærre. Jeg ville tage listelofterne ned sammen med nuværende dampspærre (tag eventuelt lidt ned af gangen og skyd ståltråd fast med klammer hvis isolering ikke er holdt på plads af det allerede (mener det er min 3 millimeter tykt ståltråd reglerne siger idag). Efter det nye el er trukket smider du en ny dampspærrefolie op mod spærrene, fug langs kanterne og rundt omkring gennembrydninger fra loftdåser etc., 22x100 høvlet forskalling under spærrene c/c 30. Og herefter op med gipspladerne - gerne 2 lag. Husk at du også har mulighed for at rette det gamle loft op. Så er du ihvertfald sikker på der ikke komme problemer med den gamle dampspærre. Du er sikker på at det bliver så tæt som det nu kan i et hus fra den tid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis