VVS: Cirkulationspumpe - hvilken?

Hej med jer,

Hvilken cirkulationspumpe er den bedste løsning?

ALPHA2 20-40 N

eller 

Smedegaard EcoWatt

Det er til to badeværelser (uden badekar). Vi vil gerne have timer på anlægget, således det ikke køre om natten.

Alt hjælp / erfaring er velkommen - fyr løs! På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have timer på, så bør du da overveje en pumpe med indbygget ur. Der findes også pumper med indbygget termostat, så cirkulationen stopper når brugsvandstemperatur er høj nok. Nogle pumper har automatik istedet for ur, som registrerer hvornår i bruger varmt vand og ud fra det kalkulerer hvornår den skal være i drift.
Skrevet af tobiaskarlsen på 21-12-2015 16:16
Kan du komme med eksempler på pumper der har indbygget termostat? Er de dyrere end de to andre jeg nævner?

Jeg savner stadigvæk feedback for de to pumper jeg nævner... anyone?

Først om de to pumper du nævner. De ligner hinanden til forveksling. Nu kender jeg Grundfos for deres pumper, så det kunne da godt blive Grundfos, men Smedegaard er bestemt også interesant, den har tilsyneladende et lidt lavere energiforbrug, og kan fås med indbygget ur. med hvorfor vælge en af de typer, du spørger om, når du kan få f.eks. Grundfos UP 15-14B PM/M eller Smedegaard SunFlux 25-40, som begge er beregnede til cirkulation af brugs vand og er auto adaptive.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis