Plade til et sofabord lavet af paller

Hej

Vi står og skal have lagt en metalplade (jern eller stål) på vores sofabord lavet af små europaller, men vi er tvivl om hvor vi kan finde/købe disse. Vi har kigget på diverse sider som dba, silvan og bauhaus, men kan ej finde nogle.

Er der nogen der kender til et bestemt sted hvor vi kan få disse plader? De har ca. målene på 60 d 60 cm.

Mvh. Martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag til en lokal pladesmed og lad dig skære den til mål (ikke noget med cirka).
inden du tager derhern, bliv dig lige klar over hvad du vil have.
stål (en legering bestående af jern og kulstof). Eller rustfast stål, eller eller eller
Hej igen

Projektet lyder på at vi har taget to af de mindre europaller, savet lidt af så de måler 45 x 60 cm på overfladen.

De to paller er sat sammen med et par skruer fra bunden så de ikke kan ses.

Ideen er så at få en metalplade på toppen i stedet for den gængse glasplade. På denne måde får vi så et sofabord der ser ud til at være lavet af paller, men med en lidt mere rustik (ikke rusten nej) overflade. Jeg tænkte godt på at de fleste metaller vil ruste, men hvis man fik et fint stykke aluminium eller lign. Sat på som bordplade så kræver det blot af man er lidt opmærksom tænker jeg.

Lidt billeder:
jeg vile prøvve nogle af bordplade producenterne de laver også metal/stål bordplader som for det meste blot er en plade der så er bukket ned over en træplade, og de kan laves i nøjagtig de mål som du ønsker

den lokale smed kan skære en plade til dig, evt bukke kanterne også så du ikke har skarpe kanter

 

hvis du vil undgå "metal afsmidtning" kan du lakere den med en klar lak


Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis