Hjælp til bordplade

Hej alle,

Har brug for hjælp til min nye bordplade.

Har netop fået lavet køkken og bordpladen er i ubehandlet eg og er ret lys. Jeg vil gerne beholde den lyse farve, men kan ikke finde en måde måde at gøre det på.

Jeg har på prøver brugt trip trap køkkenbordsolie i henholdsvis hvid og natur, men det bliver stort set samme farve og begge ret mørke. Jeg har vedhæftet et par billeder af pladen og den farve jeg gerne vil beholde, samt at de prøver jeg har forsøgt mig med.

Mvh

Carl

Hjælp søges
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
evt. en kridtet olie? Ta forbi Københavns Farvehandel (Badstuestræde 9) og se hvad de har.
De har olie og de har pigmenter - så kan du få DIN blanding.
Det er nogle andre priser end IKEA behandla - men du skal jo heller ikke købe til 100 m2.
HUSK: lyst eg tåler ikke sulfo og ammoniakvand (salmiaksprit). Selv salmiakspritdampe kan være nok til at det bliver mørkt (se under: røget eg).


Du kan sagtens bruge en pigmenteret olie, men husk når der er tale om et køkkenbord at du med tiden vil få "problemer" med vand omkring vasken. Du skal derfor holde MEGET øje med bordpladen omkring vasken for at undgå at træet bliver sort pga vand.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Du kan sagtens bruge en pigmenteret olie, men husk når der er tale om et køkkenbord at du med tiden vil få "problemer" med vand omkring vasken. Du skal derfor holde MEGET øje med bordpladen omkring vasken for at undgå at træet bliver sort pga vand.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Du kan sagtens bruge en pigmenteret olie, men husk når der er tale om et køkkenbord at du med tiden vil få "problemer" med vand omkring vasken. Du skal derfor holde MEGET øje med bordpladen omkring vasken for at undgå at træet bliver sort pga vand.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis