Opvarmning af ny entre og bad.

Hej
Jeg skal til at have lavet nyt bad og entre og har brug for et par gode råd til opvarmning. Jeg har iøjeblikket et lille badeværelse, der er opvarmet med elgulvvarme. Det skal slås sammen med et andet rum,hvor der er en alm. radiator der er tilsluttet husets centralvarme, som er opvarmet af en meget gammelt oliefyr. I vores entre som grænser op til rummet med radiator er der klinker på gulvet og ingen form for opvarmning. Jeg har investeret i et par luft/luft varmepumper der klarer opvarmningen af resten af huset. Så jeg har haft mit oliefyr slukket det meste af tiden, det er kun når det er allerkoldest jeg har haft behov for at have det tændt. 

Men nu er spørgsmålet så, hvad ville i gøre når jeg nu skal have lavet nyt badeværelse og entre? Jeg ville nok gerne have gulvvarme i både det nye badeværelse og entreen. Men skal jeg tilslutte det til centralvarme systemet, som er oliefyret. Det er vel ikke den billigste måde at varme det op på. Eller kan jeg eventuelt lave en mere grøn løsning, enten med noget solvarme eller varmepumpe til vand. Uden at det bliver alt for dyrt? Hvad ville i gøre?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis