Nye pære til bilen?

Hej jeg har for nylig købt disse pære til bilen:  coolblueIntense osram H7 4200K

men synes ikke de er blå nok, jeg søgte faktisk den farve som de nye mercedes køre med, men ved ikke hvad farve det er (kelvin) 

Nogle der ved hvad kelvin de køre med, og evt. hvad der er lovligt? 

Tak på forhånd

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af larswenneberg på 19-12-2015 17:30

Hej jeg har for nylig købt disse pære til bilen:  coolblueIntense osram H7 4200K

men synes ikke de er blå nok, jeg søgte faktisk den farve som de nye mercedes køre med, men ved ikke hvad farve det er (kelvin) 

Nogle der ved hvad kelvin de køre med, og evt. hvad der er lovligt? 

Tak på forhånd

Jeg tror, ikke Mercedes kører med glødelamper i den bil, du nævner, men med xenon udladningslamper, som også har en farvetemperatur på  4200 K.

fase
Skrevet af S. Fabrin på 19-12-2015 18:34

Jeg tror, ikke Mercedes kører med glødelamper i den bil, du nævner, men med xenon udladningslamper, som også har en farvetemperatur på  4200 K.

er det fordi det er led så, for dem der sidder i nu er jo 4200k, og dem mercedes man ser på vejene er altså noget mere blå, mit er bare hvid

Dem her er 'lidt' mere blå (3700k) http://autofix.nu/produkter/571-h4-...twin-pack/

Kan der ikke klikkes er hele linket her: autofix.nu/produkter/571-h4-paerer/16365-h4-paere---philips-x-treme-vision-130---twin-pack/

Fortsat god forhjul. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 19-12-2015 19:26

Dem her er 'lidt' mere blå (3700k) http://autofix.nu/produkter/571-h4-...twin-pack/

Kan der ikke klikkes er hele linket her: autofix.nu/produkter/571-h4-paerer/16365-h4-paere---philips-x-treme-vision-130---twin-pack/

Fortsat god forhjul. 

Hej, det er kun 3700k, dem jeg har nu er 4200k så trorda de skal være måske 4500 eller 5000k før de bliver blå

Skrevet af larswenneberg på 19-12-2015 19:39

Hej, det er kun 3700k, dem jeg har nu er 4200k så trorda de skal være måske 4500 eller 5000k før de bliver blå

Ja ok.   Så må jeg huske forkert hvad vej man skal i talrækken for og få den ønskede kulør. Undskyld og god jagt. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
De nye mercedes og audi osv, kører ikke med H7 pære, men med led lys, og det er er der vist brugt ret store summer penge på at udvikle, så det er nok usandsynligt at du lige kan købe et par H7 pære og tro det så er er det samme..
om man kan få nogen H7 pære som har en samme farve lys om mercedes skal jeg ikke kunne sige, men lysstyrken bliver aldrig den samme....
står selv i samme situation, de sidste pærer jeg købte var h4 mtec cosmus blue de har den rigtige blå farve, men giver intet lys på vejen overhovedet, så ud med dem igen. jeg vil mene at man skal op i xenon helst med de linser for at få godt resultat.
Det kan vel også være bedøvende lige meget om lyset er blåt eller gult eller hvidt, der væsentlige må da være at vejen bliver lyst op, så man kan se, og uden gener for modkørende
Skrevet af autoole på 20-12-2015 15:21
Det kan vel også være bedøvende lige meget om lyset er blåt eller gult eller hvidt, der væsentlige må da være at vejen bliver lyst op, så man kan se, og uden gener for modkørende

Det kommer sommetider an på chaufførens alder, hvilken farve lyset skal have. Jo ældre chauffør, jo større vægt på lysmængden .

fase

Måske m/k er farveblind ?  

Men i det store udland, siger Google, der kan købes pærer med en farvetemperatur på 6500k.  

http://www.autobulbsdirect.co.uk/H4...-pair.html

Og som vanligt hvis det ikke lykkes og lave et klikbart link:

http://www.autobulbsdirect.co.uk/H4-ABD-60-55W-Xenon-Ice-Blue-Bulbs-pair.html

Mvh. Leif.

Onliner:
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis