Skifte etgrebs blandingsbatteri

Hej

Jeg vil gerne skifte et gammelt blandingsbatteri i bruseren. Det ser sådan ud:

og jeg vil gerne have dette i stedet:http://www.byghjemme.dk/shop/grohe-...4337p.html

Er det noget man kan/må gøre selv?

 

Julehilsner/Bakkepigen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja da! Super flot armatur du vil have! Meeeen gør det nu en dag, hvor byggemarkedet har åbent. Der KAN være forskel på rørdimension og måske du skal bruge en bøjning.
Held og lykke!
PS: Husk at lukke for vandet! Go jul

 

Har lidt handyman . Men hvad skal jeg bruge PTFE-tape til, Steensen? Jeg må vel hellere have styr på det hele inden jeg lukker for vandet.
Skrevet af Bakkepigen på 19-12-2015 14:10
Har lidt handyman . Men hvad skal jeg bruge PTFE-tape til, Steensen? Jeg må vel hellere have styr på det hele inden jeg lukker for vandet.

PTFE tape er teflon tape, som bruges til at pakke gevind. Det kræver lidt øvelse at bruge, og det kan i modsætning til pakgarn og paksalve ikke reguleres ved at skrue lidt tilbage. Det er slet ikke sikkert, at du ovrhovedet skal bruge hverken tape eller pakgarn, fordi jeg kan se, at dit nuværende armatur også er fra Grohe. Måske passer forskruningerne sammen. Prøv at tage grebet og forpladen af, så kan du måske se, hvordan det er skruet sammen.

 

Nu har jeg ikke gjort mig den ulejlighed at se på tegninger af armaturet på Hans Grohes hjemmeside, men ofte findes der målsatte tegninger  på hjemmesiderne.

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis