At indhente tilbud på reparation af hus der skal købes

Hej alle LDS'er!

Så blev det endelig vores tur til at kunne købe hus, og vi har fundet et hvor der skal laves en del ved.

For at banken vil godkende låbet (boligkøb + ekstra til renovering) ønsker de tilbud fra håndværkere på omkostningerne til renovation  (nyt tag, efterisloering et nyt pille/flisfyr) hvilken vi da godt forstå.

 

Jeg ville høre om nogen af jer har stået i denne situiation (som håndværker eller bolig køber) hvor i skal hente/give tilbud på en bolig som måske bliver solgt. -altså hvad oplever i håndværkere siger til at lave tilbud på en bolig der end ikke endnu er solgt, er det en velvilje til dette?

Vi har som udgangspunkt tænkt os at kontakte håndværkere i lokal området, så hvis en evtuel bolighandel går i vasket, har vi ikke forstyrret de pågældene alt for meget

 

Puha undskyld wallOfText for så et simpelt spørgsmål

 


Mvh. Nicholai
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kontakter da de håndværkere du har brug for, så må de jo melde fra, hvis de ikke er med på ideen.
Dog kan det godt være et lidt langt sejt træk, at hive et tilbud ud af en håndværker....

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af Steensen på 19-12-2015 13:06
Kontakt de relevante håndværkere.
Det er altid gratis at spørge, og har de ikke interesse, siger de bare fra.

Det er også planen, hvis der ikke er nogen der vil, kan jeg vel bare hyre dem til at komme ud og lave et overslag, den udgift er trods alt ikke meget iforhold til et boligkøb

 

 


Mvh. Nicholai

Arg dobeltpost, hvordan sletter man?

 

 


Mvh. Nicholai
Skrevet af je_ns på 18-12-2015 21:31
Dog kan det godt være et lidt langt sejt træk, at hive et tilbud ud af en håndværker....

 

Det tror jeg gerne, derfor er jeg list nysgerrig efter andres erfaringer -på begge sider, har ikke rigtig kunne finde noget om emnet på nettet.

 


Mvh. Nicholai
Annonce
Det er ikke et tilbud du skal indhente. Det jo en "rabat pris" Som ikke vil være gældende efter købet af huset, og tilbudet vil kunne derefter blive dyre.
Du skal have fat i et prisoverslag og det tror jeg ikke en håndværker vil give uden han er sikker på at det er ham der får arbejdet. Jeg ville tage fat i en bygningsrådgiver eller bygningskonstruktør der kan give dig en reel vejledende pris, som kun vil kunne blive billigere når der skal indhentes tilbud til den tid i står i det.
her ville den vejledende pris også kun reguleres efter et indeks som passer til den periode i vil renovere huset i, for igen at give en reel pris.. Så det er et bygningsoverslag i skal få udført.
Hilsen Martin.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 19-12-2015 18:55
Jeg ville tage fat i en bygningsrådgiver eller bygningskonstruktør der kan give dig en reel vejledende pris

Tak for svaret, det lyser intressant. umidelbart havde vi snakket om at hyre en håndværker til at lave et reelt prisoverslag.

Men jeg vil finde et par lokale bygninsgrådgiver/kontruktør/bygningssagkyndige og hører om det kan udregne nogle prisoverslag.

tak for hjælpen

 

 


Mvh. Nicholai
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis