fiber vs gipsplade

Hejsa Alle

Skal lave en væg i gipsplader hvor der skal hænge køkken over-skabe på

kan jeg nøjes med 1 lag fibergips(12,5mm) eller skal jeg vælge 2 lag gips (2x13mm)


Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Seti på 18-12-2015 19:03

Hejsa Alle

Skal lave en væg i gipsplader hvor der skal hænge køkken over-skabe på

kan jeg nøjes med 1 lag fibergips(12,5mm) eller skal jeg vælge 2 lag gips (2x13mm)

Helt klart fibergips - skal det være rigtig godt så brug 15mm - du kan sagtens hænge overskabe direkte på fibergips - det er skruefast med 30kg/skrue 

Prisen for et enkelt lag fibergips svarer stort set til 2 lag alm. gipsplader.

I vådrum er 15mm et krav for at opfylde kravene - blot til info.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Seti på 18-12-2015 19:14
når du siger "skruefast" betyder det at man kan undvære gipsrugplugs

Ja 

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

det tæller jo til den gode side :-)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Ja efter jeg snart har arbejdet med fibergips/ Fermacell i et stykke tid nu vil jeg altid vælge fibergips. Det er lidt sværere at skære i, men det bare det, at man kan nøjes med 1 lag + det giver bedre lydisolering + væggen/ loftet er langt stærkere bagefter, vægter meget tungt på min vægtskål.

Jeg ville også vælge 15mm når nu du ved at der skal hænge overskabe

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Annonce
Jeg kigger lige lidt nysgerrigt med her, da jeg overvejer 15 mm Fermacell i forbindelse med en kommende badeværelsesrenovering, fremfor at skulle bruge to lag gips ... dog synes jeg at have læst mig til en væsentlig ting i forhold til at nøjes med et lag 15 mm fiberplade - det kræver en lægteafstand på 30 cm mod de 45 man ellers kan have ved to lag plader ...

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

god pointe DonJohn !! da jeg skal have skabe op at hænge nytter det ikke at pladerne buer ud.

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis