Nye tagrender

Vi er nået til den fase i vores tagprojekt hvor vi skal finde ud af hvilken type tagrende vi skal montere.

Jeg skal have sammenlignet tilbud på plastmo aluzink og Rheinzink Blank som skulle være en zinktagrende som skal limes.

Vores tag er sort og murværk bliver hvidt med hvid Stern og vindskede og jeg er egentlig lidt interesseret i at høre hvordan henholdsvis aluzink og zink ser ud efter en årrække. Umiddelbart kan jeg godt lide et blankt look men gælder det både aluzink og zink og vil den ene være mere blank end den anden efter en årrække? Og kan man pudse en mat tagrende op?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke nogen af disse produkter der forbliver blanke. Alt der har med zink at gøre vil i starten korrugere en lille smule i overfladen, så det bliver mat grå. Det gælder også alt varmforzinket. Det kommer efter ganske få måneder, så jeg kan ikke forestille mig at de kan pudses op. Du kan heller ikke komme til at gøre det jævnt på grund af rende jern. Så det vil være det jeg kalder umulig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik, tak for svar som jeg tolker også gælder aluzink da der netop er... Zink på, er det korrekt? Dvs. At der ikke er den store fordel udseendesmæssigt på aluzink og zink?
Hej Erik, tak for svar som jeg tolker også gælder aluzink da der netop er... Zink på, er det korrekt? Dvs. At der ikke er den store fordel udseendesmæssigt på aluzink og zink?

Plastmo eller Lindab aluzink er en ståltagrende der netop er forzinket. Det vil sige at det har fået en overfladebeskyttelse med aluzink. Den ved jeg erfaringsmæssig bliver matgrå. almindelige tagrender i zink fra netop Rheinzink har jeg fået på huset for 2 år siden. De er valgt fordi de netop får den matgrå patina. (efter min mening smukke). På Rheinzink Blank står der at de har prepatina, hvilket skulle betyde at de beholder udseende,men jeg tvivler på at de forbliver blanke alligevel. Det er nok bedst at kigge lidt rundt i nabolaget og se om de kan finde blanke tagrender, og så undersøge hvad det er for en slags. Jeg mindes aldrig at have set det når de er over 6 mdr. gamle.

Jeg har lige kigget i lignende tråde, og det lyder som om Aluzink kan holde den blanke farve lidt bedre end ren zink. Det er den type der loddes sammen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tak endnu engang Erik!

Har læst at zink er at foretrække så hvis prisen er retfærdig vælger jeg nok det nu når det kan limes. Har du iøvrigt erfaring med limning af zink?
Nej. Kun ved plast tagrender. Og så har jeg opsat lindabs andre steder men de skal ikke limes. Hos mig selv hyrede jeg bliktud til det arbejde, der var også nogle skotrende,. Det blev dyrt men er også pænt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har nu gransket tilbudene og Rheinzink er 300 kr. BILLIGERE (ud af samlet beløb på Ca. 6000 kr) end Plastmo aluzink. Virker det ikke mærkeligt at zink er billigere end aluzink?
Tjek lige dette her :-) http://www.alutagrender.dk/aluminiums-tagrender
alle tagrender af metal patiner lige meget hvad. har set lakeret kobbertagrender i tyskland de ser blanke ud. dvs du skal lakere dine tagrender hos en autolakerer eller sådan noget:-) god fornøjelse siger jeg bare.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis