Haralds skrald !

Følg tråden
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin
Skrevet af GammelHus på 18-12-2015 13:16
Skrevet af S. Fabrin på 18-12-2015 13:07

Gammelt hus.

Det vil ikke hjælpe at konstruere en tæt kasse til den. IP44 er tæt nok. Det det drejer sig om, er de materialer, afbryderen er lavet af .

Men er det ikke sådan, at hvis man tænkte sig, at man tog et sug af en cigar, og så pustede røgen ind af de huller ledningerne kommer ind, så vil røgen komme ud mange steder?

Jo, og hvad mener du så med det? IP klacificeringen drejer sig om tæthed overfor støv og vand, og ikke om luft. En stikkontakt har nødvendigvis huller, som lader røg fra din cigar komme ind i det indre. Korrosionsbestandighed behandles, såvidt mig bekendt, ikke under IP klacificeringen. Det er klart, at ved en afbryder/stikkontakt til en billig penge, må der være sparet et sted f. eks på materialerne. På mit tidligere job købte jeg altid den afbrydertype, Je_ns refererer til,  fordi materiellet var udsat for svovlbrinte.

fase
lrp
lrp
Postnr: 7620
lrp lrp
Vil blot lige nævne, at såvel brugte drejeafbrydere som -stikkontakter jævnligt er til salg på f.eks. Den Blå Avis, til typisk omkring 1/3 af nyprisen. De er så robuste, at alderen ikke spiller den store rolle - især ikke, hvis man kan finde nogle, der stadig er rene og pæne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.