Haralds skrald !

Hej folkens.

Vil bare lige indsætte en " advarsel " omkring HN's billige " stænktætte " afbrydere til næsten ingen penge.

Da jeg udskiftede beklædningen på den ene gavl for et par år siden i sommerhuset brugte jeg sådan en fætter til konstantlysafbryder - den var jo billig. Den sidder udendørs ikke langt fra Vesterhavet - men derfor burde den jo være tæt nok til at holde saltluften ude.

Nu skal jeg til at udskifte den for anden gang - virker ikke mere, noget skrammel.

Det bliver så til en Opus fra LK - koster 7-8 gange så meget - men er bedre kram  og holder nok længere tid.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej folkens. Vil bare lige indsætte en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af GammelHus på 18-12-2015 13:16

Men er det ikke sådan, at hvis man tænkte sig, at man tog et sug af en cigar, og så pustede røgen ind af de huller ledningerne kommer ind, så vil røgen komme ud mange steder?

Jo, og hvad mener du så med det? IP klacificeringen drejer sig om tæthed overfor støv og vand, og ikke om luft. En stikkontakt har nødvendigvis huller, som lader røg fra din cigar komme ind i det indre. Korrosionsbestandighed behandles, såvidt mig bekendt, ikke under IP klacificeringen. Det er klart, at ved en afbryder/stikkontakt til en billig penge, må der være sparet et sted f. eks på materialerne. På mit tidligere job købte jeg altid den afbrydertype, Je_ns refererer til,  fordi materiellet var udsat for svovlbrinte.

 


fase
Vil blot lige nævne, at såvel brugte drejeafbrydere som -stikkontakter jævnligt er til salg på f.eks. Den Blå Avis, til typisk omkring 1/3 af nyprisen. De er så robuste, at alderen ikke spiller den store rolle - især ikke, hvis man kan finde nogle, der stadig er rene og pæne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis