LK Wireless lysdæmper tilsluttes, hvordan?

Jeg vil have en LK Wireless lysdæmper som jeg har siddende (den har tidligere styret noget andet, noget der ikke eksisterer mere) til at styre stikkontakten som sidder under den:

Hvordan tilslutter jeg ledningerne til det? Jeg kan desværre ikke finde ud af det. Her er diagram over ledningerne der sidder indenunder:

Hvilke ledninger skal tilsluttes lysdæmperen?

 


Med venlig hilsen

 

Lars F.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal pille de to brune ud af stikkontakten og samle dem med en muffe.
Derefter piller du den brune, som går direkte ned i røret, ud af lysdæmperen. Den skal ikke længere bruges, så sæt en muffe på den.
Endelig så laver du en forbindelse mellem de nu frie terminaler i stikkontakt og dæmper.

Du skal nok lige have en til at kigge på dine ledninger. Det ser ud til at der er brugt almindelig lampeledning til din faste installation, hvilket ikke er lovligt. Her ud over ser det ikke ud til, at lednignerne er fastgjort, hvilket er potentielt farligt.

Skrevet af jenshøj på 17-12-2015 19:58

Du skal pille de to brune ud af stikkontakten og samle dem med en muffe.
Derefter piller du den brune, som går direkte ned i røret, ud af lysdæmperen. Den skal ikke længere bruges, så sæt en muffe på den.
Endelig så laver du en forbindelse mellem de nu frie terminaler i stikkontakt og dæmper.

Du skal nok lige have en til at kigge på dine ledninger. Det ser ud til at der er brugt almindelig lampeledning til din faste installation, hvilket ikke er lovligt. Her ud over ser det ikke ud til, at lednignerne er fastgjort, hvilket er potentielt farligt.

Det virker efter hensigten (selvfølgelig gør det det når du siger det) .

 

 

 


Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis