Symaskine til læder og skind phaff 260 eller 230?

Hej.

Jeg har læst og læst herinde, og sporet mig lidt ind på, at for at sy i læder anbefales industrimaskine, helst med overtransportør og gerne phaff eller andre gode gamle gedigne mærker.

Mine krav er:
Brugt og gerne gammel men skal virke ordentligt da jeg ikke kan reparere dem
Den skal kunne sy både skind, pels og kernelæder ( kommer primært til at sy pels og skin)
Skal kunne sættes i stikkontakt
Den skal være billig som i på jysk ( max. 1500-2000)
Den skal ikke fylde det halve af en lade.

Hvis den også kan sy i alm. Forskellige stoffer vil det være et plus, da jeg er ubeskriveligt træt og uimponeret af min nye jubilæums Singer plastik bras maskine.

Jeg har kigget på en phaff 230 og 260 som opfylder pris og nogenlunde pladskrav. Men har de overtransportør? Kan de rent faktisk sy læder, eller kun skind? Og hvad skal de kunne ifht at sy pels?

Jeg vil meget gerne vide om jeg kigger på det rigtige, hvad jeg skal lede efter af mærker og modeller, og om det er realistisk at kunne finde.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke lige de du skriver om.

Det bliver nok svært med det budget du har at finde en symaskine med overtransportør.

Det skulle da lige være om du kunne finde én god brugt evt. på DBA eller GG.

Jeg har en Paff Select 3,0 den har over transporrtør som kan slås til og fra, men koster på den forkerte side af 4000,- da jeg købte den for nogle år siden, den kan sy i ret tyk læder osv.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Maskinsnedker.

Tak for indput. Hvis jeg skal højere op, så må jeg jo bare spare lidt op :-)

De 2 jeg nævner har jeg fundet på DBA og de ligger ca. i den prisklasse, men jeg vil hellere bruge lidt flere penge og så få det rigtige, end ende med et kompromis jeg ikke bliver glad for.

Jeg kan ikke finde en Phaff select 3,0 nogen steder desværre. Ved du hvad pris de ca. ligger i brugt, så jeg har noget at gå efter.... og kan den også sy i skind (beklædningshuder) og evt. alm beklædningsstof, eller skal jeg regne med at skulle have 2 maskiner for at det bliver optimalt?
Om du Googler billeder Phaff select 3.0 dukker der da en del op på min pc.

Eneste anke er at den ikke kan bruge en ret tyk tråd som er beregnet til møbelpolster stof, der er simpelthen ikke plads til den tykkere tråd, ellers synes jeg den er ret god til mine behov.


Men synes jo du selv skal se og prøve inden du investere, det ville være det bedste, det er jo ikke sikkert at dine krav til en symaskine, er de sammen som mine.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis