Banalt el-spørgsmål

Hvordan forbinder jeg min blå og grønne lampeledning hertil (se billede)?

Ud ad væggen kommer der er sort ledning, to brune som går i M1 (to skruefatninger), tre blå som går i F (to skruefatninge) og tre grønne som går i O (to skruefatninge) .

Ffpe
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Der er gået lidt kuk i monteringen, måske elektriker uden briller. Ellers ser det nydelig ud.
Lampen skal på Blå og sort hvis du kun har 2 ledere. Er der en gul/grøn fra lampen skal den sammen med de gul/grønne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak Erik! Det hjalp. jeg har sat den blå ledning til blå og brun lednjng til sort (jord)
vh. Frederik

Ffpe
Tak Erik! Det hjalp. jeg har sat den blå ledning til blå og brun lednjng til sort (jord)
vh. Frederik

Ffpe
Tak Erik! Det hjalp. jeg har sat den blå ledning til blå og brun lednjng til sort (jord)
vh. Frederik

Ffpe
Den sorte er IKKE jord. Det er tændledning til lampen. Jordledning er gul/grøn. Bare for at holde termerne så der ikke kommer misforståelser. Og husk så næste gang at være præcis i din beskrivelse. Jeg undrede mig over at du havde en blå og grøn lampeledning i dit første indlæg (men kunne jo ikke vide hvilken lampe det var) . Men i sidste er det blevet blå og brun, det passer meget bedre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis