Spørgsmål om en læk i systemet?

Hey. Jeg ved ikke en pind om gør det selv når det kommer til fyr.

Men måske er der nogen der vil hjælpe? Med lidt råd.?

For ca. en uge siden begyndte en ventil på oliefyret at lække rigtig meget, og nu drypper det hele tiden, men nu er det bare dryp, uden at jeg har skruet på noget på oliefyret.

info er at vi har boet i huset i ca 2 år, og er ikke hændt før. men huset er ca. 20 år gammelt. Men alting på oliefyrret har stået på de samme instillinger.

Mit video er RIGTIGT dårligt, men jeg uploader det alligevel, så måske i kan se, hvad jeg mener:

http://sendvid.com/e4a13xk7

alle råd er velkomne

tak. mvh multi.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det er en sikkerhedsventil og til allersidst i videoen kan jeg se at dit tryk er på 1,8 bar og at viseren står lige over den røde som er på 1,5 bar. Det kan være at sikkerhedsventil er blevet træt. Den må ikke lække vand før du når længere op i tryk. Du skal have VVS til at skifte den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svaret.
Det har jeg måske råd til efter julen. Det er helt vist at en pro vvs mand skal lave det.
Hvad er det "normale" tryk på et olieyr?

mvh multi.
Jeg kan se at du har trykekspansion. Så¨1,5 - 2,0 bar er ok. Men hvis den stadig drypper mister du jo lidt vand. Og så skal du til at finde ud af hvordan du lukker vand på igen. Kommer den under 1,0 bar skal du efterfylde, ellers risikerer du at komme så langt ned at pumpen ødelægges. Jeg har vedligehold på gaskedler på arbejde, der var en der mistede tryk igennem 1-2 år. Lige da vi havde besluttet at sende bud efter en læk spore firma, opdagede jeg at sikkerhedsventil stod og dryppede.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for det grundige svar.
Vi fik en vvs mand at skiifte den ventil, og nu kører det, som det skal.
Olien er stadig skide dyr.

mvh. multi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis