Fugenbånd og fugemasse

Hej.

Jeg har en ca. 20mm lodret kant mellem vindue og tegl hvor der har siddet kalkmørtel. Jeg har kradset mørtlen ud, og sat et 12-25mm fugebånd i. Der sidder fint, men problemet er, at der nu er små huller hvor murstenene går ud. Ville i lukke det med lidt fugemase, eller købe et større fugebånd?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville lave det med et bagstop og så en rigtig fuge der er egnet til formålet, det du beskriver ved fugebåndet med at den ikke når ud til morstenene ved dine mørtelfuge er simpelthen at fugebånd IKKE er egnet til en mustensvæg, min personlige holdning til fugebånd er at det er for "amatørnisser" (undskyld udtrykket, men vi er jo ved juletid ) der vil springe over hvor gærdet er lavest, ud over det er det ofstest en dyrere løsning en end alm. gummi/silicone fuge som er LANGT bedre og tætsluttende. så alt i alt tag og fjern det fugebånd og læg en rigtig fuge det andet vil du ALDRIG få tæt og der vil trænge vand ind til dit vindue eller murværk...... og så vil dit næste opslag her på siden nok lyde >kan mine vinduer reddes< ..................
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis