Byggetilladelse-Arealopgørelse

Hej folk.

Jeg er ved at lave en ansøgning om byggetilladelse til at få min 1.sal godkendt til beboelse.

En af punkterne over de ting jeg skal indsende hedder "Arealopgørelse og beregning af bebyggelsens omfang og bebyggelsesprocent."

Jeg er med på hvad bebyggelsesprocent er, men ved ikke helt hvad der menes med arealopgørelse og beregning af bebyggelsens omfang.

Nogen der kan hjælpe?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener det er så simpel som det lyder. Du skal skrive dit grundareal, og din beboelsesareal minus 30 m2 , Dividere og gange med 100 så har du bebyggelsesprocent Så simpel kan det være men der er nuancer. For at få detaljer med som du eventuelt kommer ind under skal du se de rigtige tal i bekendgørelsen  Det er i bilag 1

Areal opgørelser er dit grundareal, men i visse tilfælde må du bruge en del af vejens areal også.

Husets grundareal: Stueetage er jo let her skal udvendige mål ganges. Men 1 sal regnes ikke helt ud til tagrenden. Kun dertil hvor taget UDVENDIGT er 1,5 m over gulvhøjde regnes areal. Ligeledes regnes trapper kun med på en etage.

Man skal ikke regne en "normal" garage med i beboelses areal. Og en normal garage er fastsat til 30 m2

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har målt og tegnet første salen, og ifølge mine udreninger er jeg oppe på omkring 20% efter byggeriet.
Jeg har målestokfaste tegninger og alt det de nu kræver, men er lidt i tvivl i hvilket form jeg skal indlevere de her informationer angående arealopgørelse:

Skal jeg bare skrive hvor stor grunden er, hvor mange m2 der er, og bebyggelsesprocenten ned i MS Word og sende det ind?
Virker lidt for simpelt men måske er det bare mig der tror de skal være noget mere fancy :-D
På din tegning skal du blot lave dit lille regnestykke. Så manden kan se hvilke tal du benytter, for at finde bygge % Det ser man altid på byggetegninger i nærheden af situationsplan. Måske spørger de efter de samme tal på din ansøgning om bygge tilladelse, men så er det bare at skrive dem over.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Alright, det var svaret jeg ledte efter, mange tak stranger :-)
For at regne på en bebyggelsesprocent, skal du først gøre arealerne op.
Hvad der er hvad er forklaret på:
http://bbr.dk/arealvejledning/0/30
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis