Brændeovn i "drivhus"

Til foråretbegynder jeg at grave ud til at bygge et stort drivhus, nok  nærmere et "orangeri".

det bliver fuld muret rundt ca 1m op og en bagmur(nord) som bliver muret op til tag.

jeg ar så en skummel plan om at mure en skorsten op på bagmuren og sætte en lille brændeovn i drivhust.

mest for hygge og forlænge sæsonen lidt.

Men så er det jo lige det med brændovne/skorstene og regler !!

er det samme regler som i beboelse, eller falder dette uden for kategori når det er et drivhus  ??  nogen som er inde i sådan ?


Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan rolig sætte en gl. brænde- eller kakkelovn op uden at konsultere skorstensfejeren - når bare du holder temp. under 15 grader. :-)
Gælder det også hvis man tilslutter en skorsten der er i brug af ens fyr til opvarming af huset eller hvordan. Men du skal nok lige sige det til dit forsikringsselskab

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål Fiahgt :-) Men du må gerne trække et varmerør fra fyrrummet til drivhuset stadigvæk under forudsætning at du max holder 15 grader.

Ps.
Det er bestemt ikke altid man må havde to ildsteder på en og samme skorsten.

Et fornuftigt råd vil være, du "lige" vender planen med din fejer inden du går i gang med mureske'en. .  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Enig med Nitter - skorstensfejeren har det sidste ord. Så det er altid en god ide at stå sig på god fod med "myndigheden"
Selv får vi kun besøg af fejeren en gang årligt og er jeg hjemme plejer vi (fejeren og jeg) altid at nyde en kold i konens lune orangeri mens vi beundrer ilden bag marieglassene i den gl. kakkelovn.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis