Prøveplader i sverige? Juel 913 4700 12-12-2015 10:27 Hej LDS'ere Jeg skal have hentet en bil i sverige, og vil gerne køre den hjem, er der nogen der aner, hvordan man får skaffet svenske prøveplader? Og hvad hedder sådan en? Mvh Morten 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Juel Trådstarter 913 4700 12-12-2015 11:04 Fandt noget her: https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Export-och-tillfallig-registrering/Tillfallig-registrering/Tillfallig-registrering-vid-export-begagnat-fordon/ Jeg skriver sq til dem Mvh Morten
kovas 4124 9670 13-12-2015 20:00 Hej. Jeg hentede en bil i Sverige. Den var forsikret og registreret (ikke afstelt) forsikringen var ok med at jeg kørte til grænsen på de svenske plader. På den anden side af broen skiftede jeg til danske prøveskilte (klistermærkene) Hvis du ikke Aflevere pladerne i Sverige så skal du sende dem tilbage til sverige med dukomentation for at den er registreret i DK. Hvis du kan låne et sæt prøveplader af en mekaniker ( i metal) så er de gyldige til kørsel i Sverige. Det er klistermærkerne ikke. Jeg var ikke bekendt med at man kunne søge om midlertidig registrering. det lyder so var det lettere hvis sælger aftaler med forsikring at du kan køre til grænsen. Mange hilsner Kovas,I et diktatur må ingen sige sandheden.I et demokrati må alle lyve.KK Steincke.