kohler vs. briggs og stratton

står og skal have nye havetraktor og har forelsket mig i simplicity ! men skal det være en regent xl20-44 eller xl2246 den ene med en 22 hk b&s den anden med 20 hk kohler !

kender i til disse motorer ? fordele og ulemper ? forbrug,holdbarhed,støj osv. 

er der evt en der kender/har en af de pågældende traktorer !

mvh. tom

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er der vist ikke rigtigt nogle der har nogen mening om. 

For mit eget vedkommende kan jeg kun bidrage med ca 15-20 års gamle oplysninger, og da regnede man en Kohler motor for og være både mere holdbar og mere benzinøkonomisk end en B&S. Men nu om dage formoder jeg det er lige meget, da de større B&S motore er blevet meget bedre holbarhedsmæssigt og benzinøkonomien er formodentelig også ca den samme, da motorenes konstruktion er dikteret af nogle meget stramme forureningskrav der findes i visse stater i USA. I "gamle" dage var en Kohler nemlig topventilet, mens en B&S var sideventilet. Der har en "oldenordisk" sideventilet konstruktion af en motor en benzinøkonomi der er ca 1/3 ringere end en moderne topventilet ditto.

Hvordan mærket  Simplicity er i dag er jeg heller ikke klar over. I gamle dage (-40 år) var det kram, men det meste af USA kram plejer nu om dage at komme som stumper fra Kinesien og bliver så samlet af lavtlønnede illegale indvandre i USA's sydlige stater. Så kan man nemlig stadig skrive "made in USA" på varen.  

Har i øvrigt en 30 år gammel Simplicity med manuelt gear stående på fjernlageret som reserveklipper. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har kørt både med Kohler og B&S, med omkring 20-24 hk, synes ikke der er forskel på støj og benzinforbrug. Jeg ved ikke med holdbarheden, ingen af dem havde motorproblemer.
(begge motore sad på Cub Cadet plænetraktor)


Skal det være en bedre motor så skal du over i Honda.....


Vi prøver igen, i morgen --
hvad er jeres mening om en kontra to cylindre ?
Den tocylindrede køre noget bedre efter min mening, er du oppe i den størrelse, vil jeg mene det skal være tocylindrede. (findes de i encylindrede i det hele taget i 20-24 hk.)

Begge de to jeg nævnte jeg havde erfaring med var med 2 cylindere, mener også begge var tryksmurte og med oliefilter, Kohleren var i hvert tilfælde med oliefilter og tryksmurt.

Vi prøver igen, i morgen --
den 20 hk kohler mener jeg er 1 cylindret , grunden til at jeg er usikker på hvad jeg skal købe er at modellen xl20-44 er billigere som brugt og tit med en del færre timer på klokkken !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis