Siemens opvaskemaskine fejl E17

Godaften 

Vores opvaskemaskine er stoppet med at virke 

Der står E17 i displayed ca. 2 minutter efter den er sat i gang.

Aner ikke hvad problemet er, det eneste jeg har kunnet finde ud af er at det muligvis har med vandtilførslen at gøre. Men jeg har kontrolleret vandtilslutningen, og alt er som det skal være 

Er der nogen herinde der har nogen ideer til hvad jeg kan gøre for at få den til at virke?

Det drejer sig om en Siemens sn46m583sk/50 og den er ikke mere end 2½ år gammel.

 

Med venlig hilsen

Carsten Skals

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
E17 er en fejlkode for fejl i vandtilførelse hos BSH (BoschSiemens Haushaltsgeräte).
Tjek, hele vandtilførelse fra hane til pumpe. Ved tilslutning af vand til maskinen sidder der en lille snavsfilter. Er den ren eller stoppet? Er der knæk i slangen?
Ved ældre installationer, forsyningsrør kommer der en gang sand, okker, svævepartikler med, der sætter sig alle mulige steder.
Det kan også hænde, at det er sikringen ifm. vand i bunden af maskinen, der kobler ud.
Vi har en Bosch, og det er vel nogenlunde det samme, og den har også lavet det nummer et par gange.
Jeg lærte af Chr. her på sitet, at jeg skulle pille maskinen ud og tippe den 45 grader bag over. Så kom der en halv snaps sæbevand ud på gulvet.
Så kunne den igen.
Siden har jeg spændt omløberen, der holder sien eller noget--- i bunden på plads, og nu lader det til at problemet er ovre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Mjølner på 19-12-2015 15:23
E17 er en fejlkode for fejl i vandtilførelse hos BSH (BoschSiemens Haushaltsgeräte).
Tjek, hele vandtilførelse fra hane til pumpe. Ved tilslutning af vand til maskinen sidder der en lille snavsfilter. Er den ren eller stoppet? Er der knæk i slangen?
Ved ældre installationer, forsyningsrør kommer der en gang sand, okker, svævepartikler med, der sætter sig alle mulige steder.

Mange tak for input Mjølner, nu hvor jeg er gået på juleferie, kan det være jeg har tid til at få fixet den opvasker.

Problemet startede egentlig fordi jeg rensede filteret, oppe ved vandtilslutningen, det var helt stoppet til.

Efter det kom der en E14, som jeg, ved hjælp af forummet her, kunne afhjælpe ved at tilte maskinen, men derefter kom denne E17. 

Og den kan jeg altså ikke få has på. Jeg har forsøgt at skille maskinen ad, men uden held, kan simpelthen ikke finde ud af at skille den ad  Det plejer jo ellers ikke at være et problem, det er straks værre når man skal samle ting igen. Men det kan jeg så ikke, har forsøgt af nogle omgange, men mister tålmodigheden hver gang, og for ikke at smide maskinen gennem vinduet, i afmagt, så vælger jeg at stoppe 

Jeg har så forsøgt at finde videoer frem på nettet, der måske kunne vise hvordan man gjorde det, men det lader til at alle andres maskiner har adgangsvej gennem bunden  og det lader til at jeg skal ind gennem siden. 

Billedet viser, hvad jeg tror, er adgangsvejen, og det viser også vandstanden når maskinen går i fejl.

Det vil ærge mig at skulle at have fat i en reperatør, for det koster vel ca. det samme som en ny maskine 
Nogen ideer?

 

 

 

Nogen løsninger?
Min Bosch maskine laver samme nummer, og jeg har snart forsøgt alle kunstner i bogen...
Den ligner fuldstændig den cskals har lagt et billede op af, så mon ikke også løsningen er den samme?

Mange hilsner

A piller æ, a reparerer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis