Airbag-lys blinker

Hej

så har jeg sjov med min Nissan Navara igen. Døren smækkede lidt hård i blæsten og så begyndte lyset til airba'en at blinke. Min lokale mekaniker har ikke computer til at teste med. Er der noget jeg selv kan tjekke? Sikringer eller hvad ved jeg?

Mvh

Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal fejludlæses, så du er nødt til at køre til et autoriseret Nissan værksted.
Airbags skal man ikke selv rode med, vi taler om eksplosiver her.

MvH,

Bent.
Hmmmmm hvorfor et autoriseret. ????
De frie værksteder med testere kan da også gøre det, og måske billigere.
Jeg tager da det lokale. Nissan i Vordingborg er totalt ublu med priser. Udleveringsgebyr på afhentet elpære 65 kr og pæren kostede det dobbelte af, hvad jeg ellers kunne få den for andre steder.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

He He havde samme problem med en Hyundai matrix, hvor det var galt med airbagen i passagersiden, den i instrumentbordet, hvor min mekaniker ikke kunne komme ind til den, men mente jeg skulle køre til en Hyundai forhandler med den, da vi snart skulle til syn.
Da jeg kørte fra min mekaniker med den besked, klappede jeg blidt (læs en ordentlig knytnæve) i instrumentbordet, lige ved siden af airbagen, med det resultat at lampen gik ud:-) ku da lige være jeg skyndte mig ind til synshallen, kan nemlig ikke godkendes med lampe der lyser, bilen blev godkendt:-) og lampen begyndte at lyse igen da jeg startede for at køre hjem igen, så superheldig den dag. Fik dog efterfølgende selv skilt hele instrumentbordet af og lavet stikket det var galt med.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Annonce
He He havde samme problem med en Hyundai matrix, hvor det var galt med airbagen i passagersiden, den i instrumentbordet, hvor min mekaniker ikke kunne komme ind til den, men mente jeg skulle køre til en Hyundai forhandler med den, da vi snart skulle til syn.
Da jeg kørte fra min mekaniker med den besked, klappede jeg blidt (læs en ordentlig knytnæve) i instrumentbordet, lige ved siden af airbagen, med det resultat at lampen gik ud:-) ku da lige være jeg skyndte mig ind til synshallen, kan nemlig ikke godkendes med lampe der lyser, bilen blev godkendt:-) og lampen begyndte at lyse igen da jeg startede for at køre hjem igen, så superheldig den dag. Fik dog efterfølgende selv skilt hele instrumentbordet af og lavet stikket det var galt med.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Boxen, blev nulstillet problemet umiddelbart løst, ganske kvit og frit med smil hos Møns Auto :-)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Skrevet af autoole på 10-12-2015 17:07
Hmmmmm hvorfor et autoriseret. ????
De frie værksteder med testere kan da også gøre det, og måske billigere.

Det skrev jeg, fordi Raknes sagde at hans lokale værksted ikke kunne læse koderne. Jeg kender ikke Nissan, men der er da nogle fabrikanter der gør livet svært for de frie.

MvH,

 

Bent.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis