Nem!D advarer

Jeg fik denne medd. et par gange her de sidste dage:

"Der er et presserende problem med din Nem!D. Klik nedenfor for at udfylde formularen for at undgå lukning. http://bit.ly/1QiSyA

 

Problemet er, at jeg ikke har noget Nem!D, selv om det kan minde lidt om Nemid.

Mon det vil være kløgtigt at klikke på det link, som er klikbart i meddelelsen?? 


Med venlig hilsen
ktm

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 10-12-2015 09:13

Mon det vil være kløgtigt at klikke på det link, som er klikbart i meddelelsen?? 

tjae måske måske ikke

 

Vores IT admin på vores arbejde kedede sig nogen gange så han trykkede på linket for at få deres IP adresse og så gik han eller igang med at genere dem med mail bombs og sådan noget

 

Og så noget helt andet. Når de her forbrydere sider der ude og vil narre folk så lad for helvede hver med at lave så åbenlyse stavej fejl.. Nemid med udråbstegn..

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af ktm på 10-12-2015 09:13

Jeg fik denne medd. et par gange her de sidste dage:

"Der er et presserende problem med din Nem!D. Klik nedenfor for at udfylde formularen for at undgå lukning. http://bit.ly/1QiSyA

 

Problemet er, at jeg ikke har noget Nem!D, selv om det kan minde lidt om Nemid.

Mon det vil være kløgtigt at klikke på det link, som er klikbart i meddelelsen?? 

Helt kort NEJ. Nemid ville aldrig bede om data fra dig over en e-mail.

 

 

 


fase
Skrevet af MLU på 10-12-2015 09:23

Og så noget helt andet. Når de her forbrydere sider der ude og vil narre folk så lad for helvede hver med at lave så åbenlyse stavej fejl.. Nemid med udråbstegn..

 

Lige præcis!!

Jeg kan også blive nærmest helt opbragt over, at de er så kvajet dumme, at de dog i det mindste ikke skriver korrekt.

Men heldigvis er det ikke bedre lavet, end at flertallet burde være advaret alene pga af elendigt sprog, så flest mulig ulykker kan undgås.

Men en svøbe er det.

 

 

 

 

 

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Måske skriver de NemId på dén måde, for at undgå at spam-filteret tager den. Men uanset sprog, så er problemet, at når man spammer 100.000 mennesker med sådan en mail, så skal der ikke mange promille "uopmærksomme modtagere" til, at det er arbejdet værd.

Jeg synes det er imponerende, at folk stadig kan falde for "indtast alle dine kreditkortoplysninger for at få Skat retur"-mails. Eller dén der jævnligt florerer: "Tag et billede af dit NemId-kort og send det sammen med din kode"

Mvh. AllanE

Alt efter hvad for en mail konto du har, så kan langt de fleste vise dig hvilken mail adresse afsenderen har uden at du skal åbne mailen.
De 2 web mails jeg har, kan jeg køre curseren hen over "afsenderen" og se vedkommende mail adresse, og typisk hedder de noget med eu, eller com efter navnet (bank eller nem id) og en dansk bank ville typisk have .dk 
Men ellers er sproget gerne det der afslører dem (google oversættelser).

Jeg er tidligere blevet "truet" med lukning af mit visa kort inden for 3 dage hvis jeg ikke klikkede... problemet var bare at jeg ikke havde et visa kort 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Et ældre ægtepar som vi kender stod pludselig her. Hun havde fået noget lignende hvor det stod noget med >vigtig du skal handle hurtig ellers - - - -
Jeg sagde til damen at hun ligeså godt kunne hæve alle sine penge og så strø dem på fortovet på vej hjem. Så kom de da i det mindste til at gøre gavn hos nogle lokale.
Så blev der ikke gjort mere ved den sag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Uha.

Den var vist ikke så sjov for det ældre ægtepar.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis