Kar/Bruse-batteri uden filter.

Hej med jer..

Her hvor vi bor på 5 sal, øverts oppe i ejendommen, har vi ofte ballade med at vores termostat kar batteri tilstopper i den varme tilgang, hvor det er nødvendigt at lukke for vandet og skrue det ned og rense det, ofte 1-2 gange pr. hver 14 dag. Balladen er at filtret sidder lige efter balufixen, så en total afmontering er nødvendig.

Mit ? går på om et "normalt" ikke termostat batteri ikke har direkte tilgang, og istedet filtret siddende på filteret på hanen, så man kunne "nøjes" med at skrue dette af og rense det, istedet for den store VVS forestilling ?.

Mvh.

Kim
Hej med jer.. Her hvor vi bor på 5 sal, øverts... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders, det var bestemt også planen at jeg blot ville have et andet batteri på indtil at vores blev skiftet, kan dog se at den information mest har været i mine tanker, og ikke i mit indlæg biggrin

Jeg kæmper dog fortsat med at finde ud af, hvorvidt et "almindeligt" batteri, ha flyttet filtret fra forskruningerne ud til tuden.

Et opkald til Børma idag opklarede at hos dem lå filteret altid ved forskruningerne.

Mvh.

Kim
Det lyder som et fornuftigt bud mht. fabrikkernes garanti ved et batteri med keramsike pakninger, spørgsmålet til 10.000 er nu, hvem laver med gummipakninger ? :wink:

Mvh.

Kim
Hej K7

Jeg har netop været i Silvan i Ålborg, i anden anledning.
Jeg så et Damixa blandingsbatteri til bruser til 249 kr med gummipakninger.

mvh Anders Kruse
Tak for tippet Anders.

Jeg ville faktisk have prøvet at ringe til Damixa idag, men nåede det ikke lgie i kampens hede.

Det du så, er det et "kombi-batteri", til både kar og brus, eller blot brus.

Iøvrigt billigt, selvom det kun skulle være til brus.

Mvh.

Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis