Lodning på printplade

Hej jeg harr givet min tørretumbler en ekstra fase istedet for en 0 . En sikring på printpladen skal skifte. Hvem laver sådan noget ? Kan man evt. selv gøre det ? Mærket er AEG/ TN 95570 nr. 916 096 539 00. Hvilken sikring skal man bruge ?


Leif Th
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Leif TH på 10-12-2015 08:40

Hej jeg harr givet min tørretumbler en ekstra fase istedet for en 0 . En sikring på printpladen skal skifte. Hvem laver sådan noget ? Kan man evt. selv gøre det ? Mærket er AEG/ TN 95570 nr. 916 096 539 00. Hvilken sikring skal man bruge ?

Er du sikker på, at det er nok med at skifte sikringen? Hvad står der på sikringen. Du skal muligvis ud at købe en ny printplade.


fase
Skrevet af Leif TH på 10-12-2015 09:49
Mit håb går på at jeg ikke skal købe en ny printplade som koster 2000 kr. Jeg ville gerne ved hæfte et billede men det er lidt svært her
Du kan indsætte et billede ved at klikke på ikonet lige til venstre for, hvor der står B I . Men det er svært at se om printet har taget skade ud fra et billede. Sikringen kan måske defineres.

fase

 


Leif Th
Skrevet af Leif TH på 10-12-2015 11:12
Det er den første med kryds på, den er brændt af ( derfor er den brun ). Jeg tror ikke der yderlig skader

Komponenterne med kryds på er ikke sikringer men elektrolykondensatorer. De afgår oftest ved døden på grund af overspænding, så resten har formentlig også fået overspænding. Men hvorom alt er, så kan den kun afgøres ved måling på printet, om det har taget skade.

 

 

 


fase
Hvem kan gøre det ? Altså lave en måling på printet.

Leif Th
Prøv hos en el-installatør, som har hvidevareservice.

fase
Skal jeg tage printet ud ? Eller kan han måle det mens det stadig er i . Er det svært at tage ud ? der en del ledninger osv.

Leif Th

Jeg ville lade printet sidde i, så kan montøren selv bestemme, om det skal være med eller uden tilslutninger, og han skal måske også bruge tilslutningen til forsyningen for at måle spændingen på printet.

Du skal ikke blive forbavset, hvis du får beskeden: "Det kan ikke betale sig."

Du må gerne melde tilbage med oplysning om, hvordan det gik.


fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis