Fangst fra garagen :(

Ja så fik vi endelig fanget det der har rumsteret ude i garagen men er i tvivl om det er en mus eller en rotte..

Nogen der har et bud her til byboen

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til lykke med fangsten!
Det er svært at afgøre, hvad det er for en ka'l, når der ikke er noget at sammenligne størrelsen med, men formentlig er det bare en mus, som er ca 12-15 cm lang. En rotte er nærmere 16-25 cm lang og kan ikke knaldes i en alm musefælde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svaret

Jeg fik da ikke lige skrevet det så beklager, men det er faktisk ikke en mussefælde men en rottefælde jeg købte

fordi kræet to gange havde været i mussefælden som så ikke fik den.. Så rigtigt det er svært at sammenligne men den var med hale ca 20 cm lang...


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Så kan det være, at det er en rotte, måske en stor unge, der er gået ind fra hønsegården.
Ækle sager!

Med venlig hilsen
ktm

 

20 cm! Så kan du lave handsker af den og bruge det som julegave 

Husk at man gratis kan få skadedyrsbekæmper fra kommunen ud og tjekke om det er en rotte. De vil også sætte fælder og gift op uden beregning, hvis nødvendigt. Man anmelder det via borger.dk

Mon pligten til at anmelde rotter også gælder, når kræet er død som her?


Mvh. AllanE
Skrevet af AllanE på 10-12-2015 10:59

20 cm! Så kan du lave handsker af den og bruge det som julegave 

Husk at man gratis kan få skadedyrsbekæmper fra kommunen ud og tjekke om det er en rotte. De vil også sætte fælder og gift op uden beregning, hvis nødvendigt. Man anmelder det via borger.dk

Mon pligten til at anmelde rotter også gælder, når kræet er død som her?

Siger du at svigermor skal have nye handsker

 

Men har haft fat i rottefængeren og han er også nu informeret om at krævet er afgået ved døden.

 

Han vil dog ikke med til begravelsen så bårebuketten blev for egen regning

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce

Ja, ét kræ er afgået ved døden - men beklageligvis formerer de sat....... sig som, ja - rotter !

Det skrives at 2 bliver til 1000 på et år ( de tager ikke blodskam så højtideligt ) så selvom du har fået ram på en enkelt er der desværre sandsynlighed for at der er flere 

Og den du har fanget er helt sikkert en rotte med den størrelse.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af MLU på 10-12-2015 12:10

Han vil dog ikke med til begravelsen så bårebuketten blev for egen regning

 

 

 

 

 

Kommunerne er blevet så nærige her på det sidste, måske pga af mange andre rotter!

 

 


Med venlig hilsen
ktm

 

med henvisning til det som EISOE skriver, ville jeg da sætte fælden igen. Eller i det mindste drysse lidt mel på gulvet, så kan du se om der er fodspor dagen efter. Men her på efteråret kommer der nu ofte en strejfer forbi. De fryser jo også de små kræ.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du må håbe på at det så er en hun-rotte der gik i fælden - det spare dig i teorien for de næste 1.000 plager.

Hav in mente at hvor der er rotter, kan der også være jæger der jager disse byttedyr, så som Bruden (Væsel) Lækatten (Hermelin) og andre mårdyr - der kan få poten i klemme i en ladt fælde.

 

Jeg har faktisk fyldt ny mading i den og har yderligere en til stående så hvis der skulle være flere så håber jeg de går i fælderne...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis