Betongulv

Jeg har haft en murer ude og støbe et gulv i badeværelset i kælderen.
Det er med gulvvarmeslanger og isolering i bunden med flamingo, samt armeret med 10mm jern.

Der er støbt ca. 70-100 mm tykt betonlag på et areal på ca. 3,5 m2.

Mureren har brugt alm muregrus, såvidt jeg kunne se, 0-4 med cement i forhold 1-3.

Er det godt nok ?

Jeg troede man brugte støbemix, eller mindst 0-8 grus til et betongulv.

Han påstår at det nok skal holde og da han skulle lave det i 1 arbejdsgang, så er man nødt til at bruge 0-4, så han kan rette det af med fald mod gulvafløb.

Er jeg blevet tørret ? Eller har han ret ? Manden er 70 år, så han burde jo ha' forstand på det...

Er det stærkt nok, at bruge 0-4 ? 
 


Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt perfekt. Man kan sige at det er et tykt slidlag. Dette laves der også meget af i badeværelse. Man sparer en ekstra støbning og tid og så kan man lave fald med det samme. Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Martin, jeg har bare en arbejdsvejledning fra en ingeniør, da der skulle støbes betongulv på min 1. sal til badeværelse. Der står man skal bruge 0-8. Er det fordi det er på en etage adskillelse, at det skal være 0-8 ?

Du siger det er et tykt slidlag, men der er jo ikke beton nedenunder, ikke anden end flamingo bats....

Jeg sagde også til ham, at der skulle lægges plast udover gulvet, men det gad han ikke. Ikke nødvendigt nede i en kold kælder og han kunne jo heller ikke gå ud på gulvet og lægge det på, sagde han...



Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis