Erfaring med Honeywell termostatventiler?

Hej

Jeg skal have udsikftet termostatventiller rundt i varmeanlæget, og jeg er ved at være lidt træt af Danfoss og den evige kamp med at få liv i dem efter sommerpausen. 

Derfor er jeg begyndt at kigge lidt rundt, og er støt på Honeywell som et muligt( og prisvenligt) alternativ, er der nogen her der har erfaring med deres ventiller, både til fremløb og returventiler, og tilhørende termostater?

Mvh
Jacob

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af JacobSNielsen på 09-12-2015 14:07

Hej

Jeg skal have udsikftet termostatventiller rundt i varmeanlæget, og jeg er ved at være lidt træt af Danfoss og den evige kamp med at få liv i dem efter sommerpausen. 

Derfor er jeg begyndt at kigge lidt rundt, og er støt på Honeywell som et muligt( og prisvenligt) alternativ, er der nogen her der har erfaring med deres ventiller, både til fremløb og returventiler, og tilhørende termostater?

Mvh
Jacob

Har ingen evindelig kamp med og få mine Danfoss ventiler til og virke efter sommeren, det samme gør sig gældende med de to Honeywell der sidder i gangen og på gæstetoilettet, alle er fremløbsventiler. Har også en enkelt returventil på badeværelsesgulvet af fabrikat Danfoss der fungerer uden problemer.

I de 10 år jeg har haft ventilerne har der kun været et problem med en ventil, det skyldes indbæring af en stor skænk. Det vil jeg ikke klantre Danfoss for.  

Grunden til du ikke kan få dine til at virke formoder jeg må skyldes forurening af vandet i anlæget. Måske det vil hjælpe og montere en snavssamler før pumpen når vandet alligevel skal af anlæget ? 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Heller ingen problemer med Danfoss termostatventiler her. Det er alle returvejs. Har dog skiftet termostaten på den i badeværelset for nyligt, men det var af kosmetiske årsager. Tallene var ved at være slidt af på den pga. af lidt for ivrig rengøring :-)

Alle er fra 1984 så noget gamle nu, men kører alle uden problemer.

Jeg har Honeywell termostatventiler overalt og er meget tilfredse med dem - også især med prisen i forhold til andre mærker.

PS.

Umiddelbart før jeg monterede radiatorventilerne - skyllede jeg hele varmeanlægget igennem. Det var hyggelige "sovsesortesuppeagtigesager" der kom ud trods det mit varmeanlæg er komplet (næsten) nyt med kun 3 år på bagen.

Mange tak for alle input, og godt at høre at det ikke er alle der har den årlige kamp med at stifterne sidder fast i Danfoss ventillerne  

Jeg giver Honeywell et forsøg pga af Frank's rosende ord - og også lidt pga prisen 

God weekend

Det er altid godt at smøre stiften med lidt VVS hanefedt. ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis