Hvad med at dele forbrugerne op. Lave et krydsfelt, som på billedet, der er som du kan se 7 kobberskinner, den øverste er navigationslys, nr.2 er navigationsinstrumenter + selvstyrer og vhf. Nr 3 er lys og forbrug i kahyt. O.s.v. Den nederste er minusklemmen for alle forbrugere (der er nok nogle der vil sige at sådan skal man ikke lave det). Foran hver kobberskinne har jeg en kontakt og en 10 amp automatsikring.
Da jeg trak elsystemet fik hver forbruger sin egen +ledning fra den respektive kobberskinne og -ledning tilbage til den fælles -skinne. Det koster godtnok en del ledning (jeg brugte ca.300 meter i Luna´en), men det virker og så er det nemt at fejlfinde på, (hvilket jeg ikke har haft brug for). Med hensyn til dimensioner, har jeg brugt 2,5 kvadrat til alle forbrugere, dog til køleskab 6 kvadrat. Som forsyningsledning til kontakterne har jeg brugt 10 kvadrat kabel. Til sidst har jeg både på + siden og - siden siddende en 50 amp. sikring.
God fornøjelse.
Mvh Finn