Jeg fik en gammel Astra F Club Caravan ('93)i bytte for et års tid siden. Den kører rigtigt godt og relativt økonomisk. Jeg har gået lidt og luret på om den kunne holde et syn mere, og havde den derfor på en lift for nylig. Den var synet og omsynet med nogle få dages mellemrum et halvt års tid før jeg fik den. Synet bød bl.a på "fjederkonsol, zone B, tæret, bag, nederst, begge", hvorfor jeg regnede med de var skiftet før den passerede omsyn. Det er de tydeligvis ikke, hvilket gør dens overlevelsechancer væsentligt dårligere, da den også har nogle dårlige reparationer i panelerne, som også skal laves.
Jeg har derfor to spørgsmål:
1) Er det normalt, at noget sådant kommer igennem et omsyn (selv med en kasse øl i bagsmækken)? Det virker som en stor risiko at tage for synshallen.
2) Hvor mange timers afmontering ligger der i at komme til dem? Man skal vel have akslen ned osv.
Jeg ved godt det lyder som en dødssejler, og den kommer også kun til at overleve hvis jeg finder nogen der vil svejse det billigt for mig. Er stadig nysgerrig i erfaringer med spørgsmål 1.
Tak!