Hjælp: kan ikke skrue radiator ned, efter jeg har haft termostaten af


Hej

Min radiator var kold, og derfor skruede jeg termostaten af og løsnede stiften, som havde sat sig fast. Jeg synes, jeg havde tjekket hvirdan termostaten sad, inden jeg skruede den af, men efter jeg har skruet den på igen, er radiatoren meget varm uanset, hvad jeg gør.
Jeg har prøvet at dreje den til den ene side og den anden siden, før jeg skruer den på igen, men det gør ingen forskel. Jeg har haft den af og på mange gange nu, og jeg forstår simpelthen ikke, hvad der er galt.

Håber meget, der er nogen her, der kan hjælpe mig! På forhånd tusind tak.

Venlig hilsen
Barbara
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på den enten er klikket eller skruet ordentlig på. Fordi dimsen der skal trykke på stiften i al fald enten ikke har kontakt eller også er den skruet helt ud når du forsøger at sætte termostaten på ventilen.
Altså, jeg synes jo jeg skruer den ordentligt på (det er en af dem der skal skrues på med umbraco-nøgle), og jeg kan også se, når jeg skruer, at det bevæger sig indad inde i termostaten, så den burde trykke på stiften.
Jeg synes, slet ikke det giver mening.

Mange tak for dit svar.
Okay en tredje model. ;-) Hmm... underligt men alt har jo en hvis levetid - så måske en ny termostat.
Prøv at afmontere den igen, og så sætte den på igen, det kunne lyde som om den ikke er helt på plads.

Endelig er der jo også den mulighed, at termostaten ikke virker mere.
Har du samme type andre steder i huset kan du jo prøve at bytte dem rundt.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak Jens - jeg har haft den af og på flere gange. Og så ville min nabo prøve at hjælpe, og tog netop termostaten fra soveværelsets radiator (som godt nok er en 'klik-på'-model), og prøvede at sættet den på. Men det gjorde ingen forskel, og nu er radiatoren i soveværelset også brandvarm, og vil ikke skrues ned efter termostaten blev klikket tilbage på.

Jeg forstår INGENTING, og har nu to brandvarme radiatorer, og lidt dårlige nerver 😪
Annonce

Så må du ud at lukke næsten helt for en hane ved din teknik hjørne. Og så se på sagen i morgen.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak Erik, men hvad er teknik hjørne? Jeg bor i andelslejlighed, kan man så godt selv skrue ned for sin varme et sted? Jeg føler nemlig ikke jeg kan gøre mere nu, men må finde ud af det i morgenm som du siger - men vil jo gerne undgå at radiatorerne står og brænder hele natten...
Jeg ved jo ikke hvordan det er indrettet hos dig, men er der ikke en varmemåler et sted i din lejlighed. Så vil der også være et par haner.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej desværre. Kun elmåler og gasmåler. Men tak alligevel.
Nu vil jeg gå i seng, og så må jeg finde en løsning i morgen.

Vh Barbara
Tak til jer alle tre for råd 😉
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis