Hjælp: kan ikke skrue radiator ned, efter jeg har haft termostaten af


Hej

Min radiator var kold, og derfor skruede jeg termostaten af og løsnede stiften, som havde sat sig fast. Jeg synes, jeg havde tjekket hvirdan termostaten sad, inden jeg skruede den af, men efter jeg har skruet den på igen, er radiatoren meget varm uanset, hvad jeg gør.
Jeg har prøvet at dreje den til den ene side og den anden siden, før jeg skruer den på igen, men det gør ingen forskel. Jeg har haft den af og på mange gange nu, og jeg forstår simpelthen ikke, hvad der er galt.

Håber meget, der er nogen her, der kan hjælpe mig! På forhånd tusind tak.

Venlig hilsen
Barbara
Hej Min radiator var kold, og derfor skruede... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at motionere stiften lidt? De har det med at sætte sig lidt og så kan det hjælpe at presse dem ind og lade dem komme ud igen et par gange, for at sikre sig at de bevæger sig frit igen. Typisk gør jeg det med håndtaget af en skruetrækker eller lignende.
Sakset fra et andet forum ;-)

Der er 2 muligheder.

1. Når du har taget forpakningen af, så sidder der inde i, en rund messing ting i midten.
Det er faktisk den der skal løsnes og motiveres.
Dette skal ske yderst nænsomt, med en lille flad skruetrækker.
Løsnes hele vejen rundt, og du vil så opleve, at når du trykker på midten af den, vil/ skal den fjedre.
Du trykke så på den lige i midten nogle gange, så evt kalk og snavs, bliver skyllet ud.
når du leger derinde, så kommer der vand ud, og der kan komme meget, så det er helt på egen risiko du leger nu.
Jeg skal ikke hører klynk bagefter, for løsnes du for voldsomt, så knækker du den i midten, og så kommer der vand, indtil du får sat forpakningen i igen( sker nok næppe, da det vand bliver sindssygt varmt) eller vandet er løbet af anlægget. ( lig med mega vandskade).

2.
Det sker faktisk, at den pakning, som sidder inde i ventilen, er blevet deform, og kan derfor ikke lukke tæt, så der hele tiden vil sive vand igennem den.
Her er ikke andre muligheder, end at skifte ventilen.
Kære alle

Tusind tak for input.
Det lykkedes at få begge radiatorer skruet ned til sidst, og jeg kunne gå i seng med ro i sjælen.

Kh Barbara

Ellers var der jo ikke andre muligheder end at smide dynen af


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror du ikke har fået sat termostaterne ordentligt på. Derfor står ventilen (den under termostaten) stadig åben. Ventilen er let at teste for trykker du ned på stiften (den du motionerede) så skal ventilen holde op med at trække vand. Det er det samme termostaten gør, den henholdvis trykker eller slippe trykket på stiften i ventilen.

Men det lyder til du har fået det fikset. Hvis ikke så tag termostaten af igen og sæt den så på igen, men vær HELT sikker på, at den er trykket godt ned over ventilen. Den er lettest at sætte på, når termostaten er drejet til helt åben - det er fordi, så er trykket på stiften mindst og dermed er det lettere at få den trykket termostaten godt nedover ventilen.

Vær opmærksom på, at ventilen kan have nogle riller på siden, der skal passe med tilsvarende riller inde i termostaten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis