Udlejning af anneks

Hej...

Jeg er ved at købe et hus... Sådan set to huse på samme grund...

Der er til huset et stort anneks (Gammelt hus fra 30'erne men ok) på 65m2 som jeg har planer om at dele op i 2, med fælles køkken og bad, og leje ud til studerende. Det er kategoriseret som anneks på BBR.

Hvordan er reglerne hvis jeg vil leje det ud som privat? Jeg kan selvfølgelig finde en alm lejekontrakt online, men hvor længe må de bo der hvis jeg skal kunne smide dem ud igen? Det er sådan set det jeg er mest bange for.

Må jeg overhovedet leje noget ud der ikke er kategoriseret som bolig?

 

Skat er jeg ikke så bange for... Der er en fin guide på skat's hjemmeside

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lejeloven er jo ret beskyttende over for lejere. I princippet kan du ikke komme af med en lejer, så længe huslejen betales. Man kan lave en tidsbestemt kontrakt på f.eks. 1 år. Men bestemmer du dig for at lade dem blive boende kan du ikke lave en ny igen på 1 år. Så gælder det første jeg nævner. Her har jeg lige fundet 7 gode råd

Du kan vel få dem godkendt til bolig, i forbindelse med renovering. Men undersøg det inden hos kommunen, du kan komme på kant med bebyggelses procent o.m.a.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der gælder så vidt jeg ved andre vilkår med hensyn til om du kan smide folk ud og med hvilken varsel afhængig af om du udlejer som værelse eller som lejlighed. Da du påtænker udlejning med fælles bad og køkken bør du kunne udleje som værelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis