HJÆLP, Baxi fyr tror det er varmt, men nej

Hej!

Vi har et helt almindeligt Baxi fyr, WBS 15, og deres tilhørende varmtvandsbeholder. Alt er lidt over 2 år gammelt
Det har sådan set fungeret rigtig fint - altså lige indtil i weekenden

Efter at have været ude hele weekenden, kommer vi søndag eftermiddag hjem til et totalt koldt hus.
Jeg checker med det samme fyret, som gladeligt påstår at kedlen er 55 grader, og at den kører varmedrift komfort! Det var min kone ikke enig i...

Jeg kan ikke se nogen fejlmeddelelser.

Jeg slukker og tænder fyret (man er vel IT mand) og nu ser fyret at kedlen kun er 20 grader
Så fyrret går igang og får sparket godt op under brænder og kredsløb og jeg sætter den på kontinuelig drift får at få varmet huset op.

Mandag eftermiddag sætter jeg fyret tilbage på automatisk drift.

Her tirsdag morgen - samme problem. Totalt kolde radiatorer og fyret tror kedlen er 57 grader. Sluk/Tænd - Nååå, jeg er kun 21 grader! Så igen går fyrret igang og vi får varme i huset (og jeg sætter den på kontinuerlig drift)

Hvaaaaa, nogen gode bud på hvad der lige kan være sket? Altså inden jeg kaster millioner af kroner mod en serviceteknikker...

Jeg har ikke pillet ved fyret imellem det virkede og nu hvor det ikke helt arbejder efter planen...

Hjælp MEGET værdsat

/Jesper

 


Parcelist med udpræget behov for at lave det selv - af økonomiske grunde!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Kunne det være kedel temp. føleren der er itu? 2. Hvad er diff. over setpunkt ?
Jo - det kunne det vel godt - og det ville da også være oplagt. Men hvordan kan det så være at når jeg genstarter fyret så kan den godt læse den rigtige temp?

Setpunkt er på 20.5 grader

Parcelist med udpræget behov for at lave det selv - af økonomiske grunde!
En defekt føler har det jo i starten med - at så virker den - og så virker den ikke. ;-) Tjek lige om der kunne være en løs forbindelse i ledningen til styringen.
Setpunktet er nu i følge dig selv 55 eller 57 grader. ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis