Vindbræt uden undertag 25 grader hældning. Isolering..

Hej GDS'er vil i hjælpe 

Jeg vil isolere mere på mit loft, men er i tvivl om hvordan jeg monterer vindbræt. Det skulle nødig begynde at rådne.. Se billederne.

Huset er et 1-plan typehus fra 1979.

Taget er bølgeplader og UDEN undertag

Der er nu 200mm isolering (to bats højde)

Se billederne... kan jeg montere plader på de lægter som holder tagpladerne, og så bare gå skråt op til jeg kan lægge 200mm eksta isolering på uden det kan blæse ind fra siden..

Skal jeg fuge i alle samlinger?

Kommer der luft nok ind når det kun er bølgerne i pladerne hvor luften kan komme ind?

Der er en kæmpe planke oven på spærfoden. I dag er der IKKE isolering oven på den... er det aht. til råd..? Eller må jeg godt isolere oven på den..?

Hvilke plader skal jeg bruge?

Billederne ligger her i højere opløsning som PPS:

https://docs.google.com/document/d/1qpdbOelmdzE06TSiheDSoHDFAag5iSRzHQ8YKl_SUSc/edit?usp=sharing

 

 


 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den planke du viser er murremmen. Det er den spærene står på og jeg synes da at kunne se at den er under isolering. Det bør den i al fald være.

Detr er en udmærket plan du har, og der kan sagtens komme nok luft op i tagbølger.

Du kan eventuelt bruge en hård rockwoll bats som vindplade. Hvis den bliver skåret præcis til kan den klemmes ned imod din nuværende vindbræt og blive godt tæt uden fugning. Ellers tynd masonite eller krydsfiner. I sidste tilfælde skal det fuges evt. med en tynd stribe byggeskum. Tynd fordi det ekspanderer.

I huse af den alder kan du ikke regne med at dampspærre er ført ned ad muren, ligesom det sagtens kan være utæt der hvor kabler er ført igennem. Det skal ikke give dig bekymringer, blot du opretholder den gode udluftning også i kip.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den planke tror jeg måske ikke der går hele vejen. Jeg kan ikke se hvad den skal gøre, undtagen hvis der et sted hvor der ikke er mur under til at bære. Så kan man tænke sig at der er lavet en udligning, så et spær bliver båret oppe af nabospær. Den ligger godt nok på det forkerte led, til at det skulle være formålet. Tror du ikke at der oprindeligt har været 100 mm isolering, og senere forøget til 200. Så har man ikke kunnet få noget over planken. Men lige meget hvad formålet er med den. så må den må gerne sidde midt i isolering.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis