Toilet - med manglende sug...

Hej LDS’er

Lige et toilet spørgsmål – hvis I er friske på det.

Jeg har to toiletter her i huset. Det første er fra det huset blev bygget, og har udluftning på taget. Dette toilet virker perfekt.

Det ’nye’ (30 år gammelt) toilet har ikke udluftning.

Begge toiletter mødes i samme samlebrønd lige uden for huset, og begge toilet har ca 10 m stikledning fra brønd til toilet.

 

Problemet er med det nye toilet er, at når det skyller så kan vandet nogle gange være langtid om at løbe ud. Hvis jeg tager en 10l spand vand og ’smider’ i toilet, så bliver vandlåsen tømt for vand (formoder dette er normalt hvis man hælder meget vand i med stor fart), men efterfølgende så virker toilet fint et  et par dage. Hvor efter det bliver som det plejer, men at vandet  ’synker’ langsomt i toilettet når man trækker.

 

Jeg har checket samlebrønden og efter den – det er ok. Jeg har spulet fra brøden og ind i det nye toilet (havde dog ikke success med at få min højtrykgsrenser til at komme hele vejen ’ind på toilettet’. Har spulet indefra og ud, og der synes at være gennemgang.

Når jeg tager toilettet af  ’røret’, så er der fint rør de 1,5-2 meter ned i jorden, og der står ikke vand. Når jeg hælder vand direkte i rør’et, så forsvinder det med det samme, dvs, løber ud i samlebrønden.

 

For et halvt årstid siden, da jeg sidst kiggede på dette problem, så prøvede jeg at sætte en tændstik i klemme mellem toilettet og afløbet, og det synes at hjælpe i et stykke tid. Det synes ikke at hjælpe denne gang… måske toilettet ikke lader sig snyde to gange ;-) .

 

Nu til spørgsmålet – hvad er problemet ;-)  .  Havde tænkt mig t få en kloak mand til at kigge på det, men han skal vel have en tusse for det, og det kan man vel ligeså godt lægge i toilettet i stedet.

 

Er problemet, at denne ’toilet’streng ikke får luft ? Skal jeg købe et vakuum toilet ?

Der er håndvask og bruser på badeværelset , som jeg formoder løber på samme faldstamme som toilettet. Og nogle dage lugter der fra badeværelset, så man kunne tro at toilettet har ’suget’ vandet ud af vandlåsen – men så burde toilet skyllene vel være ’gode’ når det ’lugter’ på badeværelset, men det synes ikke at være tilfældet… når det lugter så synes vandet også at synke langsomt.

 

En lille gåde til de kloge.

 

Hilsen Jørn

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådanne problemer skyldes ofte en begyndende tilstopning, eller en "lunke" på røret.

Vi prøver igen, i morgen --
Så det smarteste vil være at få en kloak-person ud og kigge på det ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis