Har jeg nok strøm til induktionskogeplader?

Hej. Jeg skal have skiftet mit nuværende komfur med gaskogeplader og elektrisk ovn til en indbygget ovn og induktionskogeplader. De nye kogeplader bruger en strømstyrke på 2x16A eller 1x32A. Jeg er på ingen måde ekspert og kan ikke se om min el installation opfylder dette. Jeg har vedhæftet et billede af eltavlen. 

Jeg kan se på gruppen at det er en 16A sikring der sidder der, men jeg kan jo ikke rigtig se hvor mange der er. 

Any toughts?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS.

Og det kan vi andre heller ikke. Altså se hvor mange ledninger der er ført frem til komfur. Men det er jo en 3 polet 16A gruppe så mon ikke der er ledninger nok ved komfuret. Men et billede af stik / samledåse med afmonteret låg kunne nok give svaret. Du skal i alle tilfælde have kogepladen monteret på 2 faser så den maks. briger 16 A


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der hvor din elovn er tilsluttet. måske bagved ovnen. Men du kan også tage dæksel af gruppeafbryder. De 2 (måske 4) skruer skal kun drejes en 1/4 omgang så kan den trækkes ud. Så kan man se hvor mange ledninger der går væk fra gruppeafbryder.
Du ved da lidt om el formoder jeg. Din erfaring siger vel at lyset tænder når man trykker på knappen, og så er vi da på rette vej.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jamen så er det jo tydelig, jeg ser 4 ledere. Så der går helt sikker en 5 leder kabel ud fra gruppen. Altså er der 3 faser + nul + jord. (PE) Det kan godt trække induktions komfur på 2 faser.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis