Udskift halogenpære i loftspots

Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogle kunne vejlede mig i, hvordan man skifter pære i denne loftspot. 
Vi har hele huset fyldt med disse loftspots og har store udfordringer med at udskifte pærerne når de springer. 

Der sidder ingen fjeder/ring foran pæren som kan tages af. Sølv-ringen er en del af spotten der ikke kan tages ud og man kan derfor ikke få fat rundt om pæren. Vi har en enkelt gang haft held med at trykke opad på pæren og dreje, men ved andre forsøg har det også resulteret i at flere lamper er gået op i loftet og ikke kan sættes på plads i rammen igen.

Findes der et værktøj/sugekop man kan få pæren ud med? 

 

Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogle kunne... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er der "the hard Way". Slå gruppen fra på el-tavlen, hold en bærepose under og giv glasset et rapt dap, så det knuses. Tag med en spidstang fat om fatningen længst oppe. Tryk og drej.

 

Byggemarked du var i ved vist ikke meget om det belysning de sælger ! mange af de GU10 lampe-løsninger man køber ligger der en sugekop (med lille håndtag) i pakken.
Men gaffa-tape bukket sammen så du har et lille håndtag og så klistre "flapperne" fast virker faktisk bedre da sugekoppen kan dreje rundt.

Hvis de har siddet i fatningen i mange år kan de godt "ir" lidt fast og så skal der lidt til.
let pres op ad og så et vrid ccw
skift dem ud til LED når du nu er i gang !

PS: hvis de har siddet i køkken så sprit dem lige af inden du forsøger..... de er belagt med fedt ;-)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis