indstille komfur til højde på 89-90cm

Jeg skal have et nyt komfur til mit nye køkken, og er stødt på en udfordring. Gulvet er ikke helt i vater, så højden fra gulv til bordplade er fra 89 cm til 90 cm. De fleste komfurer starter på 90cm i højde, og kan så enten justeres op, eller man kan fjerne komfursokkel, og så er det 85cm højt. Det er IKEA køkken med plastiksokkel.
Er der nogen der har erfaringer med at løse det, hvor det også blev pænt nede ved bunden af komfuret?

Vh Anders
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du fortæller det er et IKEA køkken, fint nok, men det er jo langt mere relevant hvilket komfur der er tale om....¨Da det er her du vil justere på højden.... Hvis komfuret ikke er bestilt, vil jeg jo måle op hvad der er af højder, hvor det skal stå. Og så lade disse ujævnheder være med som beslutnings grundlag når komfuret bestilles.. altså simpelthen spørge på ind til om det kan justeres så det funderer til netop de målte højder....

Når det er sagt, så er et komfur sjældent med skarpe kanter, men derimod med rundinger, så der her også er en "ekstra tolerance" i forhold til højden.

Og har du bestilt komfuret.. så vil det måske være en hjælp at oplyse fabrikat og model betegnelse :-)

MVH Njord

MVH Njord
Jeg skal til at bestille komfuret, og forhandlerne er sjældent helt skarpe på hvor fleksibelt komfurerne kan indstilles. Jeg har indtil nu lært, at electrolux/voss/zanussi kan indstilles helt trinløst fra 85-93cm, hvor komfursoklen også kan indstilles. Andre komfurer skal man afmontere komfursoklen, så det er 85cm højt, og så selv snedkerere end form for sokkel i rigtig højde.
Letteste løsning er jo klart at vælge et der kan justeres trinløst, vi havde bare svært ved at finde et komfur fra de mærker, som passede helt i vores smag, så ville lige høre om andre havde erfaringer med at løse problemet med snedkerering.

Vh Anders
Hvad er det så for komfur mærker i har kigget på??
Og hvis forhandleren ikke er skarp.. Så har han jo to måder at angribe det på.. den een er at undersøge det, kan tage tid, men en god løsning. Den anden er jo han mister handlen.....

Men du kan også selv forberede dig grundigt.. Og det er jo at søge specifikt på et højde interval....
Det kan du fx gøre hos whiteaway, de har muligheden et godt stykke nede i deres søgekriterier....
Her er et link til deres side med induktionskomfurer.
http://www.whiteaway.com/hvidevarer/komfur/induktions-komfur/

Ad su finder varen her forpligter jo ikke til at du handler her.... Og husk at efter checke om det nu også passer med højde justeringen..... fx på importørens hjemmeside, og spørg igen hvor du handler og gør det til en betingelse for handlen.

MVH Njord

MVH Njord
Problemet er, at informationerne forhandlerne skriver på deres website ikke altid passer, hvilket jo gør det mere forvirrende.
Jeg er mere interesseret i at høre, om man kan lave en sokkel selv nemt, og hvordan man skjuler den.

Vh Anders
Du kan jo lave et lille repos og stille den op herpå....
Men det vil jo give en ekstra kant. Men han du få det til at gå i et med den almindelige sokkel er det jo nok OK udseendemæssigt.
Meget afhænger jo af øjet og hvilken sammenhæng man ser noget i.....

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Det er også det jeg er bange for.. Det er mig et mysterie, hvorfor alle producenterne ikke laver trinløs justering. Det er jo ikke højteknologi ligefrem.
Tror jeg prøver at lande et godt tilbud på Voss/Electrolux.

Vh Anders
Justeringen gør jo også at sprækken mellem gulv og sokkel på komfuret bliver større eller mindre...
Jeg tror ikke der er nogen der har lavet, en ellers enkel, løsning hvor to plader glider mod hinanden og sammen udgør soklen. Det er jo blot to lakerede plader hvor den ene er fastgjort mod bunden og den enden mod toppen... vupti er der temmelig godt afdækket uanset justerings højde....

Held med din eftersøgning :-)

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis