Hvilken type slange til at føre vand i jorden?? Isolering osv....

Hej med jer.

Jeg skal have ført alm kold vand fra et sted til et andet i noget pavillon byggeri.

Det er en astand på ca 20 meter og jeg vil godt have det ført i jorden. Altså ned fra hvor det ellers kommer ind til vandmåler og andre forbrug og i jorden hen til et andet tappe sted, hvor det føres op.

Normalt er der jo isoleret imod jorden og her fører man blot slangen under betonnen, og ingen problem med frost osv.

Men da jeg jo ikke har nogen isolering mod jorden skal jeg jo helt ned i frostfri dybde og have opførslerne isoleret grundigt, for at sikre mod frosten. Alternativet er at føre vandet indvendigt lagts gulvet og på den måde få en længere fremføring, men omvendt er den jo ikke på samme måde i risiko for frost....

Hvad er anbefalelses værdigt?

Ang isolering af opførslerne er min plan at der omkring opførslerne graves gulv isolering ned i passende dybde 70-100 cm og i god tykkelse omkring instalationerne og så det når helt op under pavilon gulvets underside hvor det skal klemme mod for at lukke tæt. Men er der andre alternativer, ,og hvordan gør diverse pavillon udlejnings firmaer det??

Er det en speciel type slange man skal have i jorden hvis det ender med en nedgravet løsning?

 

MVH Njord

 

 


MVH Njord
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uponor har løsningen for vand igennem jord og du kan købe det alle steder:
Føringsrør og så en PE80 (eller en diffusionstæt hvis der er forurening).
https://www.uponor.dk/infra/infra-l%C3%B8sninger/drikkevand/pe80-pem.aspx

Ledningen skal være kontraventilbeskyttet.

Husk at tænke på en anordning til at tappe vandet af før frosten kommer. Dertil findes kombiarmaturer bestående af afspærreventil, tappeventil og tilbageløbssikring. Enten i en brønd nedunder tappestedet eller (hvad der ofte er nemmere) ved afgreningen.

god gravelyst
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis