Maling af lakerede træpanellofter

Hej

Kan man male ovenpå mørke, tidligerede lakerede træpanellofter? Jeg vil gerne male dem hvide

Dejlig søndag til alle

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Ja det kan man godt. Men som sædvanlig er det forarbejdet der er det afgørene. Løftet vaskes med grundrens, indtil alle tidligere nikotinrester er væk. Derefter skal det matslibes. Der males med en passende grunder, og slibes let igen. Så males der 2-3 gange med en let slibning ímellem hver påføring. Og naturlig vis stryges på langs af træets åre retning


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville nok vælge en såkaldt "spærre-grunder" (2 gange) for at undgå gennemslag af farve, nikotin osv.

Slutglans? Det er en smagssag!

Træd ikke på mine ledninger :o)

Tak bobenontot, det husker jeg

Naturligvis er slutglans en smagssag, men glansgrad i maling har vel mere at gøre med om det er vaskbart. Og da man ikke sådan vasker lofter i tide og utide kan en glans 10 sikkert være ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Naturligvis er slutglans en smagssag, men glansgrad i maling har vel mere at gøre med slid og om det er vaskbart. Og loftet slides mindst og  man ikke sådan vasker lofter i tide og utide kan en glans 1 - 3  sikkert være ok.. Men det i køkken så en glansgrad 5.

Se artikkel her


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fjernet af moderator
(Årsag: Ikke en datingside :))
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også