Er nylakeret trægulv ødelagt, hvis det føles fedtet/klistret efter vask?

Hej LDS,

Jeg har haft et gulvfirma ude og slibe et trægulv, som nu føles fedtet/klistret efter at vi har vasket det i vand og Ajax.

Gulvet blev lakeret 3 gange, men med et elendigt resultat med luftbobler og en meget ru overflade, så vi klagede og ejeren kom ud. Efter ganske få sekunder sagde han at sådan noget sjusk leverede han ikke. Jeg mener at de snakkede om at en mellemslibning havde været for dårlig (eller slet ikke udført).

Han sendte en ny mand ud som sleb gulvet igen og lakerede en 4. gang. 

Dette resultat var langt bedre og der var en verden til forskel. Dette lavede han færdig i torsdags omkring middag. Vi fik at vide at vi kunne flytte møbler ind i weekenden.

I dag lørdag besluttede vi os for at vaske gulvet, men resultatet er forfærdeligt. Den overflade der før var glat nok til at vores 2 årige faldt over sine egne fødder, er nu blevet meget fedtet. De sokker jeg gik rundt med, begyndte at klistre så meget at man kunne høre dem give slip for hvert skridt.

Har vi ødelagt vores nylakerede gulv ved at vaske det? 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville godt nok være typisk.. burde håndværkeren ikke have informeret om dette?
Nu er det jo ikke ligefrem fordi en gulvvask er det mest ualmindelige i verden, når der er støv overalt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Både og. Man kan jo sige han har sagt i må flytte møblerne ind. og ikke andet. Der burde heller ikke ligge den store mængde støv oven på et helt nylakeret gulv.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det skal siges at jeg indtil nu aldrig har haft en god oplevelse med håndværkere og alle større ting der skal laves, er jeg efterhånden meget pessimistisk omkring..

Jeg søger nok bare undskyldninger for ikke at skylde skylden på mig selv, selvom jeg jo bare kunne have undersøgt om det kunne vaskes først. Bagklog kan man altid være.

Det interessante er så om jeg kan redde det?

Jeg prøvede at vaske med vand og få dråber opvaskemiddel, for at opløse den fedthinde der har lagt sig på gulvet, på et sted hvor en sofa alligevel vil dække.
Jeg synes det virker som om det er blevet bedre, men gør jeg mere skade end gavn?

Enten lader jeg det stå nu og gennemhærde, selvom det er helt klistret, eller også vasker jeg det ned som den firkant jeg allerede har vasket, og lader det så herefter tørre i en uges tid?
Det skal siges at jeg indtil nu aldrig har haft en god oplevelse med håndværkere og alle større ting der skal laves, er jeg efterhånden meget pessimistisk omkring..

Jeg søger nok bare undskyldninger for ikke at skylde skylden på mig selv, selvom jeg jo bare kunne have undersøgt om det kunne vaskes først. Bagklog kan man altid være.

Det interessante er så om jeg kan redde det?

Jeg prøvede at vaske med vand og få dråber opvaskemiddel, for at opløse den fedthinde der har lagt sig på gulvet, på et sted hvor en sofa alligevel vil dække.
Jeg synes det virker som om det er blevet bedre, men gør jeg mere skade end gavn?

Enten lader jeg det stå nu og gennemhærde, selvom det er helt klistret, eller også vasker jeg det ned som den firkant jeg allerede har vasket, og lader det så herefter tørre i en uges tid?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nej, så ville der ikke være meget at tage fejl af

Jeg stolede blindt på at de ville have fortalt mig at jeg ikke måtte vaske mit gulv, da de fortalte mig en masse andre ting, såsom at når jeg skulle dække af til malerarbejde, skulle afdækningen fjernes om natten.

De fortalte også hvordan min gulvvarme skulle tændes gradvist med én grad per dag.

Når de fortalte sådan nogle ting, antog jeg at de også ville have fortalt mig, hvis jeg ikke måtte gøre noget så simpelt som at vaske gulv, men ak nej.

Jeg må jo bare ringe til dem i morgen, og høre hvad de har at sige.

Jeg takker for svarene her
Hej.
Hvad blev konklusionen egentlig på dit fedtet/klistret gulv????
Jeg er selv i samme situation. Har haft en meget uheldig periode med håndværkere der har måtte slibe mit gulv om 3 gange og nu 3uger efter vasker jeg det for første gang med vand og det bliver så fedtet så man skulle tro det var indtørret saftevand. Håber meget at høre fra dig om forsættelsen på din historie! :S
Til orientering betragtes en lak/maling ikke fuld gennemhærdet før efter 28 døgn ...............
gælder også vandige produkter .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også