Er nylakeret trægulv ødelagt, hvis det føles fedtet/klistret efter vask?

Hej LDS,

Jeg har haft et gulvfirma ude og slibe et trægulv, som nu føles fedtet/klistret efter at vi har vasket det i vand og Ajax.

Gulvet blev lakeret 3 gange, men med et elendigt resultat med luftbobler og en meget ru overflade, så vi klagede og ejeren kom ud. Efter ganske få sekunder sagde han at sådan noget sjusk leverede han ikke. Jeg mener at de snakkede om at en mellemslibning havde været for dårlig (eller slet ikke udført).

Han sendte en ny mand ud som sleb gulvet igen og lakerede en 4. gang. 

Dette resultat var langt bedre og der var en verden til forskel. Dette lavede han færdig i torsdags omkring middag. Vi fik at vide at vi kunne flytte møbler ind i weekenden.

I dag lørdag besluttede vi os for at vaske gulvet, men resultatet er forfærdeligt. Den overflade der før var glat nok til at vores 2 årige faldt over sine egne fødder, er nu blevet meget fedtet. De sokker jeg gik rundt med, begyndte at klistre så meget at man kunne høre dem give slip for hvert skridt.

Har vi ødelagt vores nylakerede gulv ved at vaske det? 

Hej LDS, Jeg har haft et gulvfirma ude og slibe... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Nysgerrigmig på 16-02-2016 23:38
Hej.
Hvad blev konklusionen egentlig på dit fedtet/klistret gulv????
Jeg er selv i samme situation. Har haft en meget uheldig periode med håndværkere der har måtte slibe mit gulv om 3 gange og nu 3uger efter vasker jeg det for første gang med vand og det bliver så fedtet så man skulle tro det var indtørret saftevand. Håber meget at høre fra dig om forsættelsen på din historie! :S

Hvad er gulvet lakeret med? Produkt?

Og husk at basiske opløsninger meget nemt opløser nymalet.

 

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Skrevet af Nysgerrigmig på 16-02-2016 23:38
Hej.
Hvad blev konklusionen egentlig på dit fedtet/klistret gulv????
Jeg er selv i samme situation. Har haft en meget uheldig periode med håndværkere der har måtte slibe mit gulv om 3 gange og nu 3uger efter vasker jeg det for første gang med vand og det bliver så fedtet så man skulle tro det var indtørret saftevand. Håber meget at høre fra dig om forsættelsen på din historie! :S

Vi havde heldigvis ikke ødelagt gulvet, som blev bedre igen efter en uges tid eller to. Min kæreste præsterede endda at falde på røven, fordi det igen er blevet spejlglat.

Det kan stadig blive klistret efter en vask, men det forsvinder hurtigt.

Jeg håber det går med dit gulv og at det, ligesom vores, bare lige skal have lov at tørre helt

 

Skrevet af Nysgerrigmig på 16-02-2016 23:38
Hej.
Hvad blev konklusionen egentlig på dit fedtet/klistret gulv????
Jeg er selv i samme situation. Har haft en meget uheldig periode med håndværkere der har måtte slibe mit gulv om 3 gange og nu 3uger efter vasker jeg det for første gang med vand og det bliver så fedtet så man skulle tro det var indtørret saftevand. Håber meget at høre fra dig om forsættelsen på din historie! :S

Vi havde heldigvis ikke ødelagt gulvet, som blev bedre igen efter en uges tid eller to. Min kæreste præsterede endda at falde på røven, fordi det igen er blevet spejlglat.

Det kan stadig blive klistret efter en vask, men det forsvinder hurtigt.

Jeg håber det går med dit gulv og at det, ligesom vores, bare lige skal have lov at tørre helt

 

Gulvet er et garant gulv (ask) af denne type http://www.garant.nu/plank-traegulve/7482-tarkett-ask-robust-hvid-mat-lak.html
Vi kender ham hvis firma har slebet vores gulv og åbenbart er gulvet rimelig sart har det vist sig i processen. Deres lak leverandør havde vejledt dem forkert og de måtte slibe om da gulvet blev mørkegult. Dernæst gav garant dem forkert lak og om igen og så blev der bestilt en lak hjem som er den producenten bruger. Efter 3 uger vasker vi gulvet pletvis og så bliver det som klister de steder. Vi vasker med opvredet klud i koldt vand. Vores gulvmand kontakter garant som hurtige kaster skylden tilbage til os med at vi har behandlet gulvet forkert og at det er vores egen skyld. Men så ved man da til fremtiden hvordan garant håndtere kundeklager. Men vores gulvmand får endelig ud af ham at gulvet kan lave en fedthinde i sjældne tilfælde som skal fjernes med med lav opløsning grundrens og vaskes af i 2 gange vand. Vi har nu testet dette og det virker og når vi efterfølgende vasker på de renser steder med vand bliver det ikke fedtet igen. Vores gulvmand sender rengøringsfirma ud og gør det på hele vores gulv.
Andre der har hørt om det??
Det har virkelig været et sand mareridt med det gulv indtil nu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også